אין תיקון בוול סטריט?

מדדי המניות שם מסיימים שבוע של שכרון חושים ■ הם הפגינו מהלך עלייה מתוח, מתגמל ומשמח, אך כזה שגם מזמין תיקון ■ או שאולי השווקים יעלו ויעלו, והאינסטינקט הטבעי של ציפייה לתיקון הוא זה שאיתו צריך להתמודד?

את הטור היום נקדיש כולו לוול סטריט. מדדי המניות שם מסיימים שבוע של שכרון חושים. הם הפגינו מהלך עלייה מתוח, מתגמל ומשמח, אך כזה שגם מזמין תיקון. או שאולי השווקים יעלו ויעלו, והאינסטינקט הטבעי של ציפייה לתיקון הוא זה שאיתו צריך להתמודד?

נזכיר שבינתיים המסחר מתנהל על פי התרחיש שלנו. זה אומר מהלך עלייה חד אחרי הפריצה, שנצפתה כאן, של השיא ההיסטורי של ה-S&P 500. גם התחזקותו של הנאסד"ק תומכת בתרחיש הזה, שכן זהו המדד שיש לו עוד הרבה לאן לעלות לפני שהאוויר ייעשה דליל יותר בפסגה.

יתרה מכך, המניות שעליהן אנחנו חוזרים כאן, כמו GE, AA, BAC ו-INTC, שהן מניות עוגן, יכולות לעלות עוד הרבה. ואם מניות עולות אז גם מדדים עולים.

אז למה בכל זאת תיקון?

ובכן, זהו כאמור התרחיש המקורי שלנו. עלייה חדה אחרי הפריצה של 1565, אל תוך חודש מאי, ואז תיקון שיעמיד את רמת ההתנגדות שנפרצה, 1565, למבחן תמיכה. אם הלכנו עם התרחיש הזה עד כה, אין סיבה להתעלם ממנו עכשיו ולהתמכר לשטף האופטימיות. נהיה מוכנים "להתפשר" על ירידה עד 1600.

סיבה שניה היא שמאי הוא חודש מתעתע. חודש של היפוך מגזרים ושל תנודתיות עולה. אז יכול להיות שהתעתוע יהיה עליות שערים בתצורת טיל, אבל יש סיכוי גם להיפוך חד למטה.

הסיבה השלישית היא שמהלכים חדים, בזווית של כמעט 90 מעלות, מולידים תיקונים חדים. יש הרבה מניות, שמצבן הטכני שונה מזה של הארבע שהזכרנו ויכולות לרדת הרבה.

ואילו מניות אלו יכולות להיות? ובכן, זו יכולה להיות ההפתעה של מאי. המניות שדווקא נחשבות סולידיות ומתאימות לזמן תיקון. אלו הן מניות מגזרי הבריאות והצרכנות הקבועה. רוצים רמז? שימו לב לכך ש-XLP, קרן הסל (ETF) של מגזר הצרכנות הקבועה, נחלשת משמעותית ביחס לשוק אחרי עלייה תלולה מאוד, שאינה אופיינית למגזר הסולידי הזה.

ב"קניון המניות" התחלנו לרכוש אופציות 160 Put SPY להגנה מפני קטסטרופה, וכן מרווח יורד 160-165 SPY Put לבלימת ירידות בטווח המיידי. לא בכיסוי מלא, אבל בולם זעזועים למקרה של ירידות - בולם שאינו חוסם את התיק מלמעלה לעליות. מי שרוצה, יכול לחשוב גם על Put SPY ועל Call VXX למקרה שהתנודתיות תעלה.

הכותב הוא מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo - פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון, ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם