קידוח "ים 3" חודש - שמן גייסה היום כ-49 מיליון שקל

(עדכון) - לפני כארבעה ימים הודיעה שמן על חידוש הקידוח בים 3 לאחר שנעצר כתוצאה מלחצים גבוהים מהמצופה ■ לפידות השקיעו כ-10 מיליון שקל

ביקושי שיא בהנפקת שמן היום (ד'). החברה, שהתכוונה לגייס כ-43 מיליון שקל במסגרת ההנפקה, נהנתה במסגרתה מביקושי יתר של כ-51 מיליון שקל - וגייסה בסופו של דבר כ-49 מיליון שקל במסגרת ההנפקה, לפי מחיר המינימום.

נציין כי בהנפקה השתתפו בעלי השליטה אברהם ננקישווילי, ג'קי בן זקן וחברת Bonstar בסכום של כ-16 מיליון שקל. לפידות השקיעו כ-10 מיליון שקל.

ההנפקה התבצעה להבטחת צרכי החברה בביצוע קידוח "ים 3" למטרות נפט וגז שמתבצע בימים אלו כ-16 ק"מ מול חופי אשדוד. ל"גלובס" נודע כי בשמן מתכוונים להסתפק בינתיים בתוצאות ההנפקה האמורה, ו"בונים" בינתיים על התביעה שהגישה החברה לחברת הביטוח המבטחת את פעולות הקידוח, בדרישה לקבלת שיפוי בהתאם לתנאי הפוליסה.

לאחר ניתוח הנדסי של הנתונים שתועדו בבאר סבורים יועציה ההנדסיים של החברה כי חלק מההוצאות שנגרמו כתוצאה מהאירועים בקידוח מכוסות על ידי פוליסת הביטוח שערכה החברה. חברת הביטוח שלחה שמאי מטעמה לבדוק את הטענות האמורות. עמדת חברת הביטוח עתידה להתקבל בהמשך.

ההנפקה התקיימה היום בשעות 15:00-17:00 כשניירות הערך הוצעו ביחד ב-43,000 יחידות בדרך של הצעה אחידה - מכרז על מחיר היחידה, כשבכל יחידה יש 10,000 מניות במחיר של 10 אג' למניה (1,000 שקל ליחידה).

לפני כארבעה ימים הודיעה שמן כי מפעיל הרישיון 387 / שמן חידש את עבודות הקידוח לאחר שבוצעו הפעולות הנדרשות בתוך חור הקידוח אשר נועדו לאפשר התמודדות עם הלחצים הגבוהים שגרמו לעצירת פעולות הקידוח בשכבות הגז העליונות בקידוח "ים-3". המפעיל הודיע לשותפים ברישיון כי הוא ממשיך בביצוע הקידוח במתווה הנדסי חלופי שאושר על ידי השותפים ברישיון במטרה לאפשר הגעה לשכבת המטרה העיקרית של הקידוח - מטרת הנפט באותם הקטרים בהם תוכנן הקידוח במקור.

כתוצאה מהעיכוב בלוח הזמנים שנוצר עקב הלחצים הגבוהים והשינוי במתווה ההנדסי כאמור, אישרו השותפים ברישיון לעדכן את תקציב הקידוח (עבור 100% מהזכויות) שצפוי להסתכם בסך של כ-138 מיליון דולר. שמן מייעדת את עיקר תמורת ההנפקה נטו למימון קידוח ים-3. התקציב המעודכן אינו כולל עלות מבחני הפקה, ככל שיוחלט על ביצועם.

החברה צרפה לדוח הצעת המדף אישור מחברת הייעוץ האמריקאית "נדרלנד אנד סול" כי אין שינוי להערכותיה הקודמות בדבר משאבי הנפט והגז בקידוח . על פי הערכות חברת הייעוץ קיים בקידוח פוטנציאל של כ-1.8 טריליון רגל מעוקב של גז וכ-120 מיליון חביות נפט.