עזריאלי רכשה את בית ידיעות אחרונות בת"א ב-374 מ' ש'

עזריאלי מרחיב את השליטה בציר בגין בתל-אביב, ומחזיק כעת בזכויות לשיווק שטחים של 265 אלף מ"ר

משפחת מוזס נפרדת מבית ידיעות אחרונות המיתולוגי בתל-אביב: קבוצת עזריאלי הודיעה היום (ד') כי היא מרחיבה את שליטתה בציר מנחם בגין בתל-אביב, זאת לאחר שרכשה את המגרש עליו בנוי בית ידיעות אחרונות, בצמוד למרכז עזריאלי, בציר בגין פינת רחוב מוזס, ב-374 מיליון שקל. בנוסף, תשלם הקבוצה מס רכישה בשווי 19 מיליון שקל.

מדובר במגרש בן 8 דונם, עליו בנוי כיום בית ידיעות אחרונות המיועד להריסה. המגרש כולל זכויות בנייה למגדל בן 60 קומות שיכלול 85 אלף מ"ר שטחים עיקריים ושטחי שירות עיליים. על המגרש, תכנן בעצמו דוד עזריאלי מגדל שייבנה בצורה אליפטית, ויתנשא לגובה של 255 מטרים.

זכויות הבנייה מיועדות במגדל כוללות משרדים ומגורים באופן שווה, וקניון בשטח 10,000 מ"ר שיהווה למעשה הרחבה של קניון עזריאלי הקיים היום, והמשך ישיר למרכז עזריאלי. בנוסף, כוללות הזכויות 1,000 חניות ב-5 מרתפי חניה.

על-פי ההסכם שנחתם היום, במועד החתימה שילמה קבוצת עזריאלי סך של 90 מיליון שקל, ויתרת התשלום (284 מיליון שקל) במועד המסירה. המוכרת, קבוצת ידיעות אחרונות, צפויה להעתיק את מעונה למגדל משרדים שהיא מקימה בימים אלה במערב ראשון-לציון.

עזריאלי מעמיק למעשה את שליטתו בציר מנחם בגין, באמצעות עסקת "בית ידיעות אחרונות", כאשר הוא מחזיק בשליטתו זכויות בנייה ל-265 אלף מ"ר בציר, בעסקאות שביצע בשנתיים האחרונות בהיקף של 1.1 מיליארד שקל. בחודש מאי 2011 זכה עזריאלי במכרז לרכישת מגרש בן 9 דונם במתחם שרונה "דרום הקריה" ב-522 מיליון שקל, והודיע כי יקים עליו את בניין עזריאלי הרביעי, מול מרכז עזריאלי הקיים, שיכלול קניון ומשרדים בשטח כולל של 121 אלף מ"ר.

בחודש אוקטובר 2012 רכש עזריאלי את מגרש קופת-חולים כללית בציר בגין, ב-240 מיליון שקל, הכולל זכויות למגדל משרדים ומגורים בשטח כולל של 75 אלף מ"ר. עסקאות אלה מתווספות לרכישת הקרקע ב-1991 מעיריית תל-אביב, עליה הקים את מרכז עזריאלי הקיים, הכולל 3 מגדלים למשרדים, מסחר ומלונאות.

"הרחבת הקניון והקמת המגדל על קרקע בית ידיעות אחרונות משלים את המלאכה שהתחלנו בשנת 1995 עם הקמתו של מרכז עזריאלי, וצפוי לשנות שוב את קו הרקיע של תל-אביב בצורתו ההנדסית והייחודית" מסר עזריאלי. "למגדל המשולש, העגול והמרובע יצטרף המגדל האליפטי אשר ייבנה על קרקע זו. קבוצת עזריאלי תמשיך לפתח, ליזום ולבנות במדינת ישראל הן במרכז והן בפריפריה".

עזריאלי הוסיף כי "רכישת הקרקע הצמודה למרכז עזריאלי, מהווה המשך לחזונה העסקי של קבוצת עזריאלי, אשר יחזק וירחיב את פעילותה בישראל. הקמת המגדל החדש והרחבת הקניון, כתוספת ישירה למרכז עזריאלי ישלים מבחינה עסקית וארכיטקטונית את פרויקט הדגל של קבוצת עזריאלי, פרויקט אשר הציב את הקבוצה בחזית העשייה בתחום ייזום הנדל"ן, ותרם תרומה משמעותית למשק ולכלכלה הישראלית ולעיר תל-אביב".

ציר בגין או ציר עזריאלי
 ציר בגין או ציר עזריאלי