דלתא פותחת רשת חנויות למותג האופנה little miss matched

מדובר במותג אמריקאי שנרכש על-ידי דלתא לאחר שנקלע לקשיים ■ מכירות רשת דלתא בישראל עלו ברבעון הראשון ב-12.7% ל-86.2 מיליון שקל

חברת דלתא ישראל מרחיבה את פעילותה הקמעונאית באמצעות פתיחת רשת חנויות חדשה למותג האופנה little miss matched. מדובר במותג אמריקאי שנרכש על-ידי דלתא לאחר שנקלע לקשיים. קודם לכן הייתה דלתא ספקית של המותג.

באוקטובר הקרוב ייפתחו שתי חנויות ראשונות, בדיזנגוף סנטר ובקניון שבעת הכוכבים, והתוכנית היא להרחיב את המותג ל-30 סניפים (15 חנויות ו-15 דוכני מכירה) ולבנות פעילות מכירה ענפה באינטרנט.

עיקר פעילותו של המותג הוא בקטגוריית הגרביים והאקססורייז, אך יש לו קו רחב יותר.

לדברי צביקה שוימר, מנכ"ל דלתא ישראל, "קהל היעד של המותג הוא גילאי 12-16. אנחנו לא צריכים לבצע פריסה מהירה, והמותג צריך לבנות את עצמו מהנוער, ולכן מדובר במהלך של 4 שנים לפחות. נמשיך לחפש ולאתר מותגים בינלאומיים בעלי שיעור קומה כדי להביא לארץ. יש לנו את התשתית הניהולית, הכספית והתפעולית לשם כך".

מכירותיה של רשת דלתא בישראל עלו ברבעון הראשון השנה ב-12.7% והסתכמו ב-86.2 מיליון שקל, לעומת מכירות של 76.5 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד.

עיקר הגידול במכירות הרשת נבע מפתיחה של 14 חנויות חדשות בשנה החולפת, כאשר הרשת מונה היום 140 חנויות.

בהתאם, דלתא שיפרה ברבעון גם את הרווח התפעולי שהגיע ל-3 מיליון שקל 852 אלף דולר, שהיוו 3.5% מהמכירות, בזמן שברבעון המקביל אשתקד הפעילות בישראל הניבה רווח תפעולי מזערי של 37 אלף דולר בלבד, ולאור השינויים בשערי המטבע הסתיימה באיזון.

על התוצאות העיבה העובדה שדלתא שינתה את מודל המכירה עם רשת H&O, כך שבמקום למכור לרשת בסיטונאות, עברה החברה למכור בקונסיגנציה. המעבר הזה הביא לקיטון של 5.8 מיליון שקל במכירות, שגררו גם קיטון של 3.5 מיליון שקל ברווח הגולמי. בחלק מהתקופה גם לא סיפקה החברה לרשת H&O סחורה בשל מחלוקת מסחרית.

לדברי שוימר, "בשנה אחרונה חידדנו את כל המערכות, הקמנו מרלו"ג של 16,000 מ"ר בקיסריה, ואנחנו מקימים בעיר גם בניין משרדים. שינינו את המבנה הארגוני והחלפנו את ההנהלה. מעבר לגידול הטבעי בדלתא, נחפש פעילויות סינרגטיות למותג ונפתח פעילויות נוספות".

מכירות החברה-האם נסקו ברבעון הראשון ב-35%, הודות לרכישת חברת ההלבשה התחתונה הגרמנית "שיסר", והסתכמו ב-227.3 מיליון שקל. בהתאם צמחו כל יתר הביצועים של החברה, כאשר הרווח הנקי עלה חדות מ-3.9 ל-6.7 מיליון דולר. בהתאם עלה הרווח הגולמי ל-56.9 מיליון דולר (25% מהמכירות), והרווח התפעולי עלה ל-11.6 מיליון דולר.