בניין בראשל"צ פונה מדייריו בעקבות עבודות חיזוק

עבודות החיזוק הביאו לכך שבאחד מעמודי התמך של הבניין נוצר שבר והבניין כולו החל להיסדק ■ הדיירים שמעו את הקולות וראו את קירות ביתם נסדקים, פינו את הבניין ויצרו קשר עם העירייה

לפעמים חיזוק הבניין נעשה מאוחר מידיי. דיירי בניין מגורים ישן ברחוב הורוביץ בעיר ראשון לציון הכולל 16 דירות קיבלו התרעה לפני מספר חודשים ממהנדס מבנים מסוכנים בעירייה, שמעון פינקלשטיין, כי בניין המגורים בו הם מתגוררים ונבנה ב-1973, הוכרז כבניין מסוכן ויש לבצע בו חיזוק.

בעקבות המכתב שקיבלו בעלי הדירות בחודש מארס האחרון, התקשרו האחרונים עם קבלן חיזוק באמצעות האגודה לתרבות הדיור כדי לחזקו. לאחר שמהנדס קונסטרוקטור הכין תכנית לחיזוק הבניין ושכר קבלן, החלו עבודות החיזוק בסוף השבוע האחרון.

עבודות החיזוק שכללו חשיפת עמודי התמך של הבניין הביאו לכך שבאחד מעמודי התמך של נוצר שבר והבניין כולו החל להיסדק. הדיירים שמעו את הקולות וראו את קירות ביתם נסדקים, פינו את הבניין ויצרו קשר עם העירייה.

נציגי מינהל ההנדסה של העירייה שהגיעו למקום קבעו כי המבנה בסכנת קריסה מיידית וכי אין לאפשר לאיש להיכנס אליו. מהעירייה נמסר כי נכון לעכשיו ניתן מענה מקומי למניעת קריסת המבנה וכעת מהנדסי העירייה שוקדים על תכנית פעולה להמשך.

במקביל, הגיעה גם נציגת רווחה, אשר פגשה את כל הדיירים ווידאה כי לכולם מקום להתפנות אליו לסוף השבוע. במהלך השבת התאפשר לדיירים להיכנס לדירות בליווי כבאי על מנת להוציא חפצים חיוניים, וכעת בודקים מתי יוכלו הדיירים לשוב ולהיכנס לדירות על מנת להוציא חפצים נוספים.

בעקבות האירוע, הוקם צוות מיוחד שבראשו יעמוד מ"מ ראש העירייה וסגנו, מוטי עג'מי. הצוות יורכב ממהנדס העיר, נציגי החברה הכלכלית של העירייה אשר מפעילים פרויקטי תמ"א 38 בעיר, נציגי רווחה, תרבות הדיור, פיקוח על הבנייה ועוד. הצוות יעבוד מול ועד הבית של הבניין ובשלב זה בוחן הצוות את החלופות העומדות בפני הדיירים. טרם הוכרע האם הבניין ייהרס וייבנה מחדש.

בנוגע להמשך הטיפול באירוע נמסר מהעירייה כי "בעירייה מבינים כי הדיירים נותרו ללא קורת גג ויש להסדיר להם מענה שיסייע להם להתייצב ולצאת לדרך. החברה הכלכלית, אשר מבצעת בעיר פרויקטי תמ"א 38, כבר החלה לבדוק היתכנות של ביצוע תמ"א 38 בבניין. החברה תחבר את הדיירים לאדריכל ומהנדס שיבצעו את התכנון וכן לקבלן מתוך מאגר הקבלנים של החברה, שיבצע עימם את הפרויקט. ראש העירייה הנחה את מהנדס העיר להאיץ מתן היתרים לפרויקט בדומה לנוהל שהופעל באשר למבנה שנפגע מפגיעת טיל ברחוב העסיס. במהלך השבועיים הקרובים תוצב שמירה בבניין על מנת למנוע ונדליזם וביזה".