נוירוניקס דוחה את ההנפקה; בוחנת גיוס הון פרטי

סיבת הדחייה היא כי החברה קיבלה הצעה להשקעה לפי שווי גבוה מ-50 שקל אחרי הכסף, השווי אותו התכוונה לבקש משוק ההון המקומי, ואותו לא הייתה וודאות שתקבל בשווקים הנוכחיים

חברת נוירוניקס, שהייתה אמורה לצאת להנפקת אקוויטי ראשונית בתל-אביב השבוע ולשבור בצורת ההנפקות ממושכת, החליטה לדחות את ההנפקה המתוכננת - כך נודע ל"גלובס".

מקורבים לחברה, שפתחה מכשיר לטיפול במחלת האלצהיימר, טוענים כי סיבת הדחיה היא הצעה להשקעה לפי שווי גבוה מ-50 מיליון שקל אחרי הכסף - השווי אותו התכוונה החברה לבקש משוק ההון המקומי, ושאותו לא הייתה וודאות שתקבל.

עם זאת, ייתכן כי הסכום שיושקע בחברה יהיה נמוך מה-19 מיליון שקל אותם התכוונה לגייס משוק ההון הישראלי, בהנפקה אותה הובילה לידר חיתום בהשתתפות רוסאריו קפיטל ויועץ ההנפקה אלי קירשטיין.

לא מן הנמנע כי אם וכאשר יהיה יותר כסף בקופת החברה, היא תצא לגיוס מעמדה חזקה יותר ואולי תוכל להשיג שווי גבוה יותר. נוירוניקס רושמת צמיחה במכירות והעריכה בעבר כי תוכל להגיע לאיזון תוך כשנתיים, על בסיס המוצר הנוכחי, אם לא לוקחים בחשבון השקעה במו"פ לפיתוח מוצרים נוספים, אליה תיכנס רק אם יהיו לה המזומנים לכך.

עד היום הושקעו בחברה 10 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים ומן המדען הראשי. בעל המניות העיקרי בחברה הוא המשקיע הפרטי הצרפתי עו"ד גיום בינדר (56%). מייסד החברה, ד"ר יהונתן בנטואיץ', מחזיק 3.28% מהמניות לאחר שהושגה פשרה בסכסוך בינו לבין החברה ולבין בינדר. יתר המניות הן בעיקר בידי בעלי תפקידים ודירקטורים בחברה.

נוירוניקס פיתחה מכשיר אשר מגרה את המוח של החולים באלצהיימר באמצעות שדה מגנטי כדי לעוררו, וכשהמוח מעורר, עוברים החולים אימון קוגניטיבי במחשב. השילוב בין שתי הפעולות הללו - עירור ואימון - מאט את קצב התקדמות המחלה, כך על-פי מחקרים שביצעה החברה.

נוירוניקס מוכרת את המוצר באירופה, ישראל וסינגפור. היא החלה במכירות רק באמצע 2012. על-פי תשקיף ההנפקה היא סיימה את השנה שעברה עם מכירות של 800 אלף שקל ומכרה בעוד כמיליון שקל ברבעון הראשון של 2013. את הרבעון סיימה החברה בהפסד של כ-2.7 מיליון שקל, שעיקרם השקעה במחקר ופיתוח.

רוב מכירות החברה הן לחולים אשר ממנים את הטיפול מכיסם הפרטי (או מכספי קרוביהם). הצמיחה במכירות מיוחסת לכך שכמעט ואין כיום טיפולים מוצלחים למחלת האלצהיימר. את הטיפול הנוכחי, שככל הידוע אין לו כל תופעות לוואי, ניתן לשלב יחד עם כל משטר תרופתי הניתן לחולים.

חברה פועלת להשגת אישור שיווק בארה"ב, ובאפריל החלה בניסוי קליני להשגת האישור. התקדמות הניסוי ותוצאותיו עשויות להיות בעלות השפעה משמעותית על ערך החברה בשנה-שנתיים הקרובות.