UBS מעריך: מלאנוקס תמשיך להיסחר בבורסה בת"א

באחרונה איים וולדמן כי יפעל למחיקת מניות מלאנוקס מהמסחר בת"א, על רקע ההתנגדות המסתמנת לאישור כהונתו כמנכ"ל ויו"ר מלאנוקס במקביל

בבנק ההשקעות השוויצרי UBS מעריכים כי כפל התפקידים של איל וולדמן - כמנכ"ל ויו"ר חברת מלאנוקס - לא יאושר באסיפה הכללית שתכנס החברה ביום שני הבא. עם זאת, להערכתם, תמשיך מלאנוקס להיסחר כחברה דואלית גם בבורסה בת"א, למרות איומיו של וולדמן למחוק אותה מהמסחר בשוק ההון המקומי.

האנליסט סטיבן מילונוביץ' מציין שנדרש רוב של שני שלישים מבעלי המניות שאין להם עניין בנושא לאישור כפל התפקידים של וולדמן. "בהתבסס על דיונים שערכנו, אנחנו מאמינים שההצעה לא תעבור", הוא אומר. להערכתו, תוצאת האסיפה תהיה שמלאנוקס תמנה יו"ר חדש לחברה.

"אנחנו שוקלים כרגע את צעדינו. זה חשוב גם למשקיעים וגם לכלכלה, אבל אם זה יכאב יותר מדי, לא נהיה פה", אמר בשבוע שעבר וולדמן, מייסד מלאנוקס והאיש המזוהה עם הצלחתה הפנומנלית, במסגרת ועידת שוק ההון של "גלובס". מחיקה אפשרית של מניות מלאנוקס מהמסחר, אחת החברות הסחירות ביותר בבורסה המקומית, מטרידה מאוד את ראשי הבורסה בת"א, בשל החשש כי חברות דואליות נוספות ילכו בעקבותיה ויחריפו את התייבשות מחזורי המסחר.

אנטרופי ממליצה להתנגד להצעה

לדברי אנליסט UBS, מלאנוקס היא החברה השישית ברשימת המניות הסחירות ביותר בתל אביב. הוא מתייחס לדברי וולדמן, ואומר כי "אנו מתייחסים לאמירות בקונטקסט של החשש מפני הסביבה הרגולטורית בישראל, יותר מאשר ככוונה סבירה להימחק מהמסחר".

נזכיר כי במלאנוקס הסבירו בזימון לאסיפה הכללית כי "כמנכ"ל, לוולדמן יש ידע מפורט של הסיכונים, ההזדמנויות והאתגרים שניצבים מול החברה. התפקיד המשולב מבטיח זרימת מידע בין ההנהלה לדירקטוריון ואחריות ברורה להוצאה לפועל של אסטרטגיית החברה".

אלא שחברת הייעוץ אנטרופי, שמייעצת לגופים המוסדיים כיצד להצביע באסיפות הכלליות, המליצה להתנגד לאישור כפל התפקידים בשל מה שהגדירה היעדר שקיפות ובעייתיות בממשל התאגידי בחברה. שני בעלי המניות הגדולים של מלאנוקס הם זרים - פידליטי (14%) ואורקל (10%). הבאים בתור הם בתי ההשקעות המקומיים מגדל (8%) ופסגות (6%).

ומה אם בכל זאת תחליט החברה להימחק מהבורסה המקומית? מילונוביץ' מעריך שתהליך כזה ייקח כ-90 יום, והדבר יגביר את התנודתיות במניה. להערכתו, חלק מהקרנות הישראליות שמחזיקות במניה ייאלצו למכור את ההחזקה, ואחרות יבחרו לממש על בסיס שיקולי מס. "כיוון שגופים ישראליים מחזיקים בכ-25% מהון המניות של מלאנוקס, עלול להיות לחץ משמעותי", הוא מציין.

המלצת UBS למניה נותרת ללא שינוי - "קנייה" במחיר יעד של 68 דולר. המחיר משקף פרמיה של 27% על מחיר המניה הנוכחי. מלאנוקס, שמספקת רכיבים לתקשורת מהירה, נסחרת בשווי של 2.3 מיליארד דולר. בעלי המניות שלה יתבקשו לאשר באסיפה הקרובה הצעות נוספות, ובהן מתן בונוס בסך כ-471 אלף דולר לוולדמן עבור שנת 2012.

החלטות שעל סדר יום האסיפה
 החלטות שעל סדר יום האסיפה