הוט: עובדים שחתמו על מעבר לחברת קבלן יורשו להתחרט

הנהלת הוט וארגון כוח לעובדים הגיעו היום להסכמה משותפת בחסות בית הדין האזורי לעבודה בת"א, לפיה לעובדים במוקדי השירות הטכניים תינתן שהות של שבוע בכדי להחליט אם ברצונם לעבור לחברות קבלניות או להישאר בחברה

הנהלת חברת הוט וארגון כוח לעובדים הגיעו היום (ד') להסכמה משותפת בחסות בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, לפיה לעובדים במוקדי השירות הטכניים תינתן שהות של שבוע בכדי להחליט אם ברצונם לעבור לחברות קבלניות או להישאר בחברה. גם עובדים שכבר חתמו על מעבר לחברה קבלנית יורשו להתחרט, ואילו החברה מתחייבת לשקול את בקשתם "תוך גישה חיובית".

בעקבות ההסכמה, שאף קיבלה תוקף של פסק דין, נרשמה שביעות-רצון בשני הצדדים, לפחות כלפי חוץ: בארגון כוח לעובדים טענו כי עד להתערבות המשפטית הנהלת הוט האיצה בעובדים לעבור לחברות הקבלניות ולחתום על חוזים חדשים בתוך שעות ספורות מרגע שאלה ניתנו להם.

בהנהלת הוט טוענים גם הם כי הם מרוצים, זאת בשל העובדה שבית הדין לעבודה לא פסל כצפוי את עצם המהלך למיקור חוץ, ולא הוציא צו להקפאת המהלך כדרישת ארגון העובדים.

עוד טוענים בחברה כי ממילא נאמר לעובדים כי מי שלא יסכים לעבור לחברה קבלנית יורשה להישאר בחברה, ובפועל רוב העובדים העדיפו לעבור מרצונם החופשי.

"רף מסוכן לשבירת עובדים"

בהחלטת בית הדין, שהתקבלה כאמור בהסכמת הצדדים, נקבע עוד כי עובדי המוקדים יורשו לקבל לידיהם את החוזים החדשים ולהוציאם מחוץ לכותלי החברה לצורך התייעצות ושקילת הדברים - זאת לאור טענת העובדים שלפיה נמנע מהם לעשות כן.

בהוט טוענים מנגד כי לאחר שהועלתה הטענה הזו, עוד לפני הדיון בבית הדין, נעשה בירור בעניין, וניתנה לעובדים האפשרות להוציא את החוזים.

עוד נקבע כי נציגי כוח לעובדים יורשו לבקר ולערוך אספות במתקני החברה, וגם במקרה זה טוענים בהוט כי ממילא ניתנה להם האפשרות הזו, ואילו נציגי הארגון הם אלה שלא עמדו בכללים וניסו להיכנס למתקני החברה ללא תיאום.

יחימוביץ' נגד הוט

במקביל לדיון היום, גם ועדת העבודה והרווחה דנה ביחסי העבודה בהוט. יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', אמרה בדיון כי "הוט מונעת את התאגדות עובדיה באופן אלים ולא חוקי ומציבה רף חדש ומסוכן לשבירת עובדים".

לדבריה, הנהלת החברה הפעילה לחץ על העובדים, ובכך ביזתה את החלטת בית הדין הארצי לעבודה, שאסרה על מעסיקים להתערב ואף להביע עמדה בכל הקשור להתאגדות עובדיהם.