החברה לישראל הפסידה 41 מ' ד'; הפסדי צים: 112 מ' ד'

רגע לפני הפירוק: בטר פלייס הפסידה 28 מיליון דולר ■ הכנסות החברה לישראל עלו ל-2.79 מיליארד דולר ■ הפסדים גם במיזם הרכב הסיני קורוס: 23 מיליון דולר ברבעון ■ מזל שיש את כיל: "תרמה" 160 מיליון דולר

החברה לישראל בניהולו של ניר גלעד מסכמת היום (ה') את הרבעון הראשון של השנה עם עלייה בהכנסות ל-2.79 מיליארד דולר לעומת 2.54 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2012. בשורה התחתונה, רשמה החברה הפסד של 41 מיליון דולר ברבעון החולף, לעומת הפסד של 82 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

במסגרת הדוחות, חושפת החברה לישראל כי הפסדי בטר פלייס הסתכמו ברבעון החולף ב-28 מיליון דולר, צמצום לעומת הפסד של 51 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. נזכיר כי לאחר תקופת הדוח, בתחילת השבוע הנוכחי, החליט דירקטוריון החברה לישראל שלא להזרים יותר כספים לבטר פלייס - וגזר למעשה פירוק על מיזם המכונית החשמלית.

עוד עולה מהדוחות כי ברבעון החולף הפחיתה החברה לישראל את יתרת השקעתה בבטר פלייס בסך של 29 מיליון דולר, וכעת יתרת חשבון ההשקעה במיזם המכונית החשמלית הופחתה במלואה ואין לחברה כל ערבויות או התחייבויות אחרות בקשר עם בטר פלייס.

צים סיימה את הרבעון החולף בהפסד של 112 מיליון דולר לעומת הפסד של 163 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ללא השפעת הסדר החוב, ההפסד הסתכם ב-95 מיליון דולר.

מיזם הרכב בסין קורוס, בו טרם החלה מכירת המכוניות, הפסיד 23 מיליון דולר ברבעון החולף, לעומת הפסד של 19 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

בחלוקה של החברות המוחזקות, תרמה כיל 160 מיליון דולר לתוצאות (151 מיליון דולר ברבעון המקביל), בזן גרעה מיליון דולר (גריעה של 2 מיליון דולר ברבעון המקביל), צים גרעה 111 מיליון דולר (גריעה של 163 מיליון דולר ברבעון המקביל), טאואר גרעה 7 מיליון דולר (גריעה של 4 מיליון דולר ברבעון המקביל), בטר פלייס גרעה 48 מיליון דולר, כולל הפרשה לירידת ערך ההשקעה (גריעה של 16 מיליון דולר ברבעון המקביל) וקורוס גרעה 12 מיליון דולר (גריעה של 9 מיליון דולר ברבעון המקביל).