הטיפ היומי: זינקה ב-100% - וזה לא הסוף

הצפת שווי צפויה בנכסים ובנין, שעשויה לזנק ב-22% נוספים

חברת הנדל"ן נכסים ובנין , שנסחרת בבורסה בת"א בשווי כ-1.3 מיליארד שקל, היא חברה-בת (76.5%) של דסק"ש מקבוצת אי.די.בי. החברה פועלת בארץ ובחו"ל, בעיקר בתחום הנכסים המניבים, באמצעות שליטה בחברות גב ים הציבורית וישפרו הפרטית. תחום היזמות למגורים מתבצע באמצעות חברת נוה הפרטית; והפעילות בחו"ל, שידעה תקופה סוערת בשנים האחרונות, מתבצעת תחת נכסים ובנין.

תחום הנכסים המניבים בארץ ממשיך להפגין עוצמה. גב ים ממשיכה להציג שיפור בפרמטרים התפעוליים - צמיחה עקבית ב-NOI (הכנסה תפעולית מהשכרת הנכסים), ב-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) וב-FFO (תזרים תפעולי נקי), במקביל לשמירה על יחסי מינוף נוחים. השליטה בגב ים מהווה עוגן בפעילות נכסים ובנין. גם ישפרו שומרת לאורך הזמן על יציבות ותפוסות גבוהות בנכסיה.

תחום המגורים צפוי להכיר ברווחים גבוהים ברבעונים הקרובים. נוה נהנתה בשנים האחרונות מהפריחה בתחום המגורים בארץ. החברה צפויה להכיר בקרוב ברווחים של כ-80 מיליון שקל מיחידות דיור שנמכרו.

בכל הקשור לפלאזה, החברה הפחיתה באחרונה את יתרת השקעתה, כך שנכון להיום "הגיבנת" הוסרה ופרק זה תם. בד בבד ישנן השבחות ערך מרשימות בבניינים HSBC (בתמונה) ו-Barneys בארה"ב.

עסקת HSBC התבררה כמוצלחת מאוד. החברה ביצעה פעולות השבחה אינטנסיביות, ובשילוב תזמון מוצלח ברכישת הבניין, הן הניבו רווח גבוה מאוד ותשואה פנטסטית על ההון המושקע. הבניין משוערך בספרים בכ-670 מיליון דולר, אולם החברה דיווחה שמתקיימים מגעים למכירתו בערכים של כ-750 מיליון דולר. לשווי שבו יימכר הבניין, יש השפעה לא מבוטלת על ערכה של המניה. הנחנו שהבניין יימכר בכ-700 מיליון דולר, שיציפו ערך נוסף בחברה.

לחברה יש גמישות פיננסית טובה, שמאפשרת לה לשרת את החוב סולו בקלות יחסית בשלוש השנים הקרובות.

מניית החברה עלתה ביותר מ-100% בתשעת החודשים האחרונים, אולם לאור הצפת השווי הצפויה היא עדיין נסחרת מתחת לשוויה. אנו מתחילים לסקר את החברה ב"תשואת יתר", ובמחיר יעד של 255 שקל למניה - אפסייד של כ-22% על מחירה הנוכחי.

* הכותב הוא אנליסט נדל"ן בלידר שוקי הון