קיצוץ עלויות: מלון הילטון ניו-יורק מבטל את שירות החדרים

מומחים בענף מציינים כי שירות החדרים הולך ונעלם ממרבית בתי-המלון

‎‎בית-המלון הגדול ביותר בעיר ניו-יורק, הילטון מידטאון, שמספר חדריו מתקרב ל-2,000, הכריז כי יפסיק את שירות החדרים החל מחודש אוגוסט.‏ שירות החדרים יוחלף בקפיטריה חדשה בשיטת השירות העצמי.‏

‏אחד מדוברי המלון, שמחיר השהייה המינימלי בו עולה על 300 דולר ללילה, אמר ל"ניו-יורק טיימס" כי נרשמה ירידה בביקוש לשירות החדרים.‏

ואולם, מומחים בתעשיית הנסיעות מציינים כי שירות החדרים הולך ונעלם ממרבית בתי-המלון, על-פי דיווח ‏WNYC‏ ניוז, ופירושו של דבר הוא שהמהלך בוצע ככל הנראה במטרה לקצץ עלויות.

‏‏‏"כולם עושים מה שהם יכולים כדי שהנכס שלהם יניב רווח גדול יותר אך ימשיך לספק את השירותים שדורשים האורחים", אמר ל"ניו-יורק טיימס" ג'ון פוקס, יועץ לתעשיית המלונאות.‏

‏המהלך יוביל לפיטוריהם של 55 עובדים, כולל עובדי מטבח שמכינים אוכל בחצות הלילה, וכן העובדים שמביאים את האוכל לחדרי האורחים.‏

‏‏"זה עצוב", אמר ג'ייקוב טומסקי, שכתב את ספר הזיכרונות על תעשיית המלונאות, ‏"Heads in Beds"‏. לדבריו, "הדבר הראשון שחשבתי עליו הוא העובדים שיאבדו את מקום עבודתם. אבל כשאני חושב על המודל העסקי, קשה לי לראות תרחיש אחר".‏

‏מלון וולדורף אסטוריה בפארק אווניו, שנמצא כעת בבעלות הילטון הוטלס אנד ריסורטס, השיק את שירות החדרים בתעשיית המלונאות בשנות ה-30 של המאה ה-20, לדברי ‏WNYC‏.‏

אחד מדוברי הילטון אמר ל"ניו-יורק טיימס" כי החברה אינה מתכננת לבטל את שירות החדרים בוולדורף, אך שוקלת לבטל שירות זה בבתי-המלון האחרים שלה על בסיס של כל מקרה לגופו.‏