אדוארדס: "המשקיעים מתעלמים מתמרורי האזהרה הללו"

אסטרטג המניות בבנק ההשקעות סוסייטה ז'נרל טוען כי המשקיעים התעלמו משני איתותים מרכזיים במיוחד: ההאטה בפעילות הייצור בחודש מאי (לפי קריאת מדד ה-ISM) ובייחוד הירידה המפתיעה ברווחי החברות ברבעון הראשון

אלברט אדוארדס, אסטרטג המניות בבנק ההשקעות סוסייטה ז'נרל, טוען במזכר שפרסם ללקוחות הבנק כי המשקיעים מתעלמים מתמרורי האזהרה של הכלכלה. לטענתו, שני נתונים חשובים מדאיגים אותו במיוחד: הירידה בצמיחת רווחי החברות ברבעון הראשון של השנה וההאטה בפעילות הייצור כפי שמשתקפת בקריאת מדד ה-ISM של חודש מאי.

"ההיסטוריה אומרת לנו שזהו סימן אזהרה שאנו מתעלמים ממנו", כתב אדוארדס, שהוסיף וטען כי מגמת ההאטה בסקטור הייצור דומה לזו שהייתה במיתון הקודם, אך באותה נשימה מציין כי האיתות השלילי ביותר מבחינתו הם רווחי החברות, שצמחו בקצב נמוך מהצפי ברבעון הראשון.

"הנתונים מהרבעון הראשון הראו כי רווחי החברות צנחו כמעט בכל הפרמטרים", לדבריו. אדוארדס טען כי אחד המדדים האמינים ביותר לבחינת רווחי החברות הוא הקורלציה של רווחי החברות המקומיות שלא קשורות לסקטור הפיננסי עם הצמיחה בהיקף ההשקעה של החברות בארה"ב. לטענתו, רווחי החברות הללו משמשות כמדד שיכול לחזות את היקף התאגידים. לכן, מאחר ורווחי אותן חברות צמחו בקצב נמוך מאוד בשנה האחרונה, הוצאות התאגידים צפויות לקטון. "ההיסטוריה מלמדת אותנו שזהו לא סימן חיובי עבור הכלכלה".