ראש העיר חדרה ובכירים בעירייה חשודים בלקיחת שוחד מקבלנים

‎‎בפשיטה על עיריית חדרה הבוקר עצרה המשטרה 13 חשודים בחשד לעבירות על טוהר המידות, ובהם ראש העיר חיים אביטן ■ לפי החשד, בכירי העירייה לקחו שוחד מקבלנים ובתמורה סייעו להם בקידום פרויקטים בעיר ובהשגת אישורי בנייה

‎‎רק לפני כחודש הודיעה המשטרה לראש עיריית חדרה, חיים אביטן, כי היא החליטה לסגור את תיק החקירה נגדו בחשד למירמה והפרת אמונים בקשר למינוי מקורב למשרה בכירה בעירייה, והיום (א') נעצר אביטן שוב על-ידי המשטרה, הפעם בחשד ללקיחת שוחד ולעבירות נוספות.

‏היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה פשטה הבוקר על בניין עיריית חדרה ועצרה 13 חשודים בחשד לעבירות על טוהר מידות, ובהם את אביטן‏‎ ‎ובכירים נוספים בעירייה. לחשודים מיוחסות עבירות שוחד, מירמה והפרת אמונים, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות על פקודת המסים.

לפי החשד, בכירי העירייה לקחו שוחד מקבלנים שבצעו עבודות בעיר, ובתמורה סייעו להם בקידום הפרויקטים ובהשגת אישורי בנייה. בעצורים/מעוכבים לחקירה גם קבלנים ויזמים.

‏מעצר החשודים התבצע לאחר שבחודשים האחרונים מנהלת המשטרה חקירה סמויה, בשיתוף עם רשות המסים, יחידת יהלום וחקירות מע"מ ירושלים ובליווי פרקליטות מחוז חיפה (פלילי).

הבוקר ערכו היחידות פעילות במסגרתה נערכו חיפושים בבניין בעירייה, במשרדי החברה הכלכלית בחדרה ובבתיהם ומשרדיהם של החשודים.

החשודים המרכזיים יובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון-לציון בשעות אחר-הצהריים.

‎‎התיק הקודם נסגר מחוסר ראיות

אין זו הפעם הראשונה שבה אביטן נחשד בפלילים. בפעם הקודמת החשדות הסתיימו בלא כלום. לפני כחודש וחצי הודיע פרקליט מחוז חיפה, עו"ד עמית אייסמן, לאביטן כי הוא החליט לסגור את תיק החקירה הקודם מחוסר ראיות.

אביטן נחשד במירמה והפרת אמונים בקשר למינוי מקורבו, יפים רויזמן, לתפקיד מנכ"ל החברה לטיפול והשבת מי ביוב באזור נחל חדרה בספטמבר 2006.

כמו כן בדקה המשטרה האם אביטן פעל למינוי אחיו לתפקידים שונים בעירייה. גם במקרה זה הוחלט לסגור את התיק מחוסר ראיות‎.‎‏

אביטן לא לבד

אביטן ובכירי עיריית חדרה הנוספים מצטרפים לשורה ארוכה של ראש רשויות שחשודים או עומדים לדין כיום בגין שחיתות ציבורית. לפני כשבועיים נעצר ראש עיריית יהוד, יוסי בן-דוד, בחשד כי הוא לקח שוחד מיזמי נדל"ן ובתמורה קידם פרויקטים שלהם בעיר. ימים ספורים קודם לכן הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד ראש עיריית רמת-השרון, יצחק רוכברגר, בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

בינואר השנה הואשם ראש עיריית רמת-גן זה קרוב ל-24 שנה, צבי בר, בלקיחת שוחד בשורה ארוכה של פרשיות, בהיקף כולל של כשני מיליון שקל, וכן בעבירות של מירמה והפרת אמונים, הלבנת הון ושיבוש מהלכי משפט‎.‎‏

באחרונה פורסם כי יוגש כתב אישום בכפוף לשימוע גם נגד שלמה לחיאני, ראש עיריית בת-ים. אם לחיאני לא יצליח לשכנע את הפרקליטות במהלך השימוע כי הוא חף מפשע, הוא יואשם כי לקח שוחד בסך 900 אלף שקל מגורמים עסקיים בתמורה לקידום פרויקטים שלהם בעיר. ‏‎‎‏