האם ממשל אובמה יחמש את המורדים בסוריה כבר השבוע?

מנהיגי המורדים הזהירו את ממשל אובמה שהמאמץ למוטט את משטר אסד עלול לספוג מהלומה הרסנית אם המורדים לא יקבלו סיוע ■ שר החוץ ג'ון קרי דחה מסע למזה"ת כדי להשתתף בקבלת ההחלטה

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, עשוי להחליט עוד השבוע לספק נשק לקבוצות מורדים מתונות שמנסות להפיל את משטרו של בשאר אסד בסוריה, כך מוסרות סוכנויות הידיעות.

הממשל יבחן גם אפשרות לאסור על טיסות במרחב האווירי של סוריה, ולתגבר את הכוח האווירי של ארה"ב באזור כדי לאכוף את האיסור, במאמץ למנוע ממטוסי חיל האוויר הסורי להפציץ מטרות של המורדים, אך הסיכויים לקבלת החלטה כזו אינם רבים.

נכונות ממשל אובמה לשקול חימוש המורדים נובעת מהתחזקות כוחת אסד בזירה ומכוונתו לתקוף את העיר חומס, שנתונה בידי המורדים, במאמץ לנתק את כוחות המורדים מדרום המדינה ולפתוח לכוחות אסד פרוזדור מדמשק לים התיכון.

בשלב זה נמצאים כ-5,000 לוחמי חיזבאללה בסוריה והם מסייעים למשטר במאמצים להדוף את המורדים מעיר המפתח קוסייר, ליד הגבול עם לבנון. מנהיגי המורדים הזהירו את ממשל אובמה שהמאמץ למוטט את משטר אסד עלול לספוג מהלומה הרסנית אם המורדים לא יקבלו סיוע.

שר החוץ, ג'ון קרי, דחה ביקור בישראל ושלוש מדינות אחרות במזה"ת השבוע, כדי להשתתף בדיוני קבלת ההחלטות בבית הלבן. פקידי ממשל אמרו, כי אובמה מגלה עתה נטייה רבה יותר לאשר משלוחי נשק למורדים, בתנאי שהם ייבדקו בקפידה כדי לוודא שאין בהם גורמים של אל קאעידה או גורמים איסלמיסטיים קיצונים אחרים.