רונן לוי קונה את השליטה ברשת כפר השעשועים

לוי יזרים 26 מיליון שקל לחברה ■ קבוצת אלון תמשיך להחזיק ב-35% מהרשת

3 שנים אחרי שמכר עם שותפו אבי כץ את יתרת חלקם בחברת כפר השעשועים, רונן לוי רוכש את השליטה (65%) בחברה מידי קבוצת אלון, שתמשיך להחזיק ב-35% מהרשת - כך נודע ל"גלובס".

לוי מבצע את הרכישה יחד עם משקיעים נוספים, ועל-פי ההסכם המתגבש בין הצדדים, הרוכשים יזרימו לחברה 26 מיליון שקל.

יצוין כי עסקה זו באה בהמשך להודעתה של קבוצת אלון כי בכוונתה למכור את אחזקותיה (90%) בחברת כפר השעשועים. עוד יצוין כי לוי עצמו חזר להחזיק ב-10% ממניות החברה כשמונה למנכ"ל במארס 2012, וכעת, כאמור, הוא רוכש את השליטה.

בתגובה מאשר לוי את הדברים ואומר ל"גלובס": "חזרתי לרשת כדי להישאר שותף עם קבוצת אלון. היה לי חשוב להישאר שותף של דודי ויסמן (יו"ר קבוצת אלון, א"ח) ולא לרכוש את החברה במלואה. הוא אדם שאני מעריך ומעריץ".

חברת כפר השעשועים כוללת היום 84 סניפים של רשת כפר השעשועים, מהם 14 בבעלות ישירה והיתר בזכיינות. החברה כוללת גם שלושה סניפים של רשת הכול בדולר הנמצאים בבעלות ישירה של החברה.

הרבעון הראשון של 2013 בישר שינוי בחברת כפר השעשועים, שחתמה את 2012 עם הפסדים. מכירות החברה ברבעון הראשון של השנה רשמו גידול של 25% והגיעו ל-33.15 מיליון שקל, לעומת מכירות של 26.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי ברבעון יותר מהכפיל את עצמו והסתכם ב-6.1 מיליון שקל שהיוו 18.5% מהמכירות, וזאת לעומת שיעור רווח גולמי של 9.4% ברבעון המקביל אשתקד.

החברה עברה לראשונה לרווח תפעולי של 25 אלף שקל, בזמן שברבעון המקביל אשתקד היא רשמה הפסד תפעולי של 2.4 מיליון שקל.

עם זאת, ובין היתר בשל הוצאות מימון, כפר השעשועים הסבה לקבוצת אלון הפסד של 2 מיליון שקל ברבעון, לעומת הפסד של 3.4 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד.

החברה שמה לה ליעד להגיע בשנה הנוכחית למכירות של 150 מיליון שקל.

בשנה האחרונה החליטה החברה-האם - אלון רבוע כחול - לסגור את מרבית סניפי הכול בדולר, באמצעות שחרור כל הזכיינים מההסכמים. במסגרת זו, 19 סניפי רשת הכול בדולר הפכו לבזארים בבעלות פרטית. אלה רוכשים סחורה בין היתר מכפר השעשועים, וחלקם נסגרו.

מתחילת השנה פתחה רשת כפר השעשועים סניפים ברחוב אגריפס בירושלים, במגדל-העמק, בבית-שאן, בראשון-לציון, בקניון רמלוד ברמלה, בקניון הזהב ובמג'דל שאמס. עד סוף השנה תפתח הרשת סניף גם בגוש עציון.