בגלל מחדל וטרינרי: קדחת מלטה התפרצה בדרום

‎‎וטרינרים בדואים בדרום מדווחים על אירועים של הידבקות במחלת ברוצלוזיס, המכונה קדחת מלטה, אצל מספר ילדים בדואים שצרכו מוצרי חלב בלתי מפוסטרים

‎‎וטרינרים בדואים בדרום מדווחים על אירועים של הידבקות במחלת ברוצלוזיס, המכונה קדחת מלטה, אצל מספר ילדים בדואים שצרכו מוצרי חלב בלתי מפוסטרים, שמקורם בחלב צאן, כבשים ועזים הנגועים במחלה. לפני שבועות אחדים אושפז ילד שנפגע במחלה והיה בסכנת חיים.

המחלה מתבטאת בחום גבוה, כאבי פרקים ופגיעה בשריר הלב העלולה לגרום למוות. הסיבה להתפרצות המחלה בצאן היא מחדל של השירותים הווטרינריים בחיסון משק הצאן, בעיקר במגזר הערבי בגליל ובנגב.

‏במקביל, מנהל המכון הווטרינרי במשרד החקלאות, פרופ' נחום שפיגל, התפטר לפני שבועיים מתפקידו, בעקבות הבעת אי אמון ומחאה של עובדי המכון נגדו, שנומקה "בשל העדר כישוריך ביחסי אנוש, בניהול, בהבנה מקצועית לגבי תפקידי המכון הווטרינרי ומה נדרש כדי לבצעם כהלכה".

‏‏בתקופה האחרונה עומדים השירותים הווטרינריים (שו"ט) מול גל התפרצויות של מחלות וטרינריות, ונוצרה בהם אווירה של ייאוש, משום שההתפרצויות לא דוכאו בזמן והמחלות הפכו לאנדמיות, כלומר מחלות קבועות.

‏משרד החקלאות אומר כי השו"ט נוקטים בפעולות להתמודדות עם המחלות.