פשרה: "דה מרקר" יפצה את "מעריב" ב-3.3 מיליון שקל על העתקה

בפסק הדין המקורי, שהתקבל לפני כ-8 חודשים, קבע בית המשפט כי "דה מרקר" הפר זכויות יוצרים של "מעריב" ו-6 מכתביו בגין העתקה של 453 כתבות בין השנים 2000-2002, וכי עליו לפצות את "מעריב" ואת כתביו בכ-6 מיליון שקל

"דה מרקר" ישלם 3.3 מיליון שקל ל"מעריב" ולכתביו על הפרת זכויות יוצרים כתוצאה מהעתקת תכנים - כך הוחלט בהסכם פשרה אליו הגיעו הצדדים, שהוגש לאישור בית המשפט המחוזי בתל-אביב.

הערעור הוגש על-ידי האתר מקבוצת "הארץ-דה מרקר", מייסדו גיא רולניק ופרשן העיתון הבכיר איתן אבריאל, שחויבו באוקטובר 2012 בהוצאה.

ב"מעריב" הסכימו להתפשר ולבטל את האחריות האישית שהוטלה על רולניק ואבריאל. הפיצוי שנפסק הוא הסכום הסטטוטורי, ללא ריבית והצמדה.

בפסק הדין המקורי, שהתקבל לפני כ-8 חודשים, קבע בין המשפט כי "דה מרקר" הפר זכויות יוצרים של "מעריב" ו-6 מכתביו, בגין העתקה של 453 כתבות בין השנים 2000-2002, וכי עליו לפצות את "מעריב" ואת כתביו בכ-6 מיליון שקל.

על-פי פסק הדין, אתר "דה מרקר" נקט בשיטה של "העתקה מתמשכת, מחושבת ושיטתית של מאות כתבות השייכות ל'מעריב' ולכתבים. הכתבות הועתקו על-ידי 'דה מרקר' ללא קבלת הרשאת התובעים לכך, במשך תקופה של כ-13 חודשים, תחת הכותרת 'סקירת עיתונים'".

אחת הסיבות בגללה החליטו ב"מעריב" להתפשר היא שחברת ביזנס נט מידע מקוון בע"מ, החברה שהפעילה בעבר את אתרי קבוצת "הארץ", "מצויה בהליך פירוק מרצון מזה מספר שנים, ונוכח מצבה הכלכלי בפרט, כמו גם מצבה הכלכלי של העיתונות בישראל בכלל, ספק אם יהיה בידה לשלם את הסכום שנפסק לחובתה במועד שבו תינתן הכרעתו של בית המשפט העליון בערעור שהוגש לפתחו, ועל כן קיימת חשיבות לקבלת סכומי כסף משמעותיים באופן מיידי.

"אמנם בידי החברה וכתבי 'מעריב' ניתנה במסגרת ההליכים שהתקיימו בפני בית המשפט המחוזי ערבות אישית של עמוס שוקן, הלל שוקן ורחלי אידלמן (בעלי המניות של קבוצת הארץ - ל"א) לתשלום כל סכום אשר יוטל על המערערים במסגרת פסק הדין בתובענה, אולם מדובר בערבות אישית בלבד; והואיל ואין בידי התובעים כל מידע באשר למצבם הכלכלי של הערבים ובאשר למחויבויות האישיות שלהם להתחייבויותיו של עיתון 'הארץ', הרי שאף אין די בקיומה של ערבות זו".

על מנת לזרז את התשלום לכתבים ולעיתון "מעריב", הוחלט כי 1.65 מיליון שקל ישולמו בתוך שבוע לאחר אישור הסכם הפשרה. יתר הסכום יועבר בתשלומים.