החופש הגדול

לקראת חופשת הקיץ, הופך המסחר בוול סטריט ל"נוזלי" ■ הנחת המוצא שלנו - מגמת העליות תימשך גם ב-2014 וגם ב-2015

ככל שאנחנו מתקרבים לחודשי חופשת הקיץ, הופך המסחר בוול סטריט ל"נוזלי". לא קורים דברים דרמטיים, מניות מדשדשות ללא כיוון, לפעמים יש פרץ עליה או ירידה ובסך הכל, הניסיון לתפוס מהלכים משמעותיים הופך קשה יותר. הסכנה בתקופה כזו היא פעילות יתר. המשקיע הנבון יצמצם פעילות בתקופות כאלו, יחסוך עמלות ומיקרו הפסדים הנובעים מתעתועי השוק וגם ישמור על שלוותו הנפשית ועל האנרגיה המנטאלית והמיקוד לימים שיידרש שלהם.

הנחת המוצא שלנו היא שמגמת העליות תימשך בוול סטריט גם ב-2014 וגם ב-2015. הנחת מוצא היא בסיס לפעולה כל עוד לא יוכח אחרת. התבססות על הנחת מוצא גם היא מפחיתה את הפעילות, בייחוד בימים של ירידות.

מה כן לעשות? להשביח את התיק ולהכין אותו בהדרגה לעליות. במהלך תקופת ההמתנה יש מניות שכבר לא נראות לנו מעניינות, אם מההיבט העסקי ואם משום שנכנסו למגמת ירידה על הגרף. מצד שני, רעיונות חדשים צצים לגבי מניות שתרדמת הקיץ מאפשרת לקנות אותן במחירים נוחים. וכך גם יש מניות בתיק שנמכרות בהנחת קיץ. אם אתם מאמינים בהמשך עליות שערים, מניות של חברות קטנות, מתחת למיליארד דולר ובשער אופטי נמוך, מתחת ל-10 דולר, הן המגרש הביתי שלכם. זהו האזור של המשקיעים הפרטיים ובמקביל למניות אלו סיכוי לעליה רבת אחוזים כשזמנן יגיע.

אחת מהמניות שאנחנו ממתינים להתעוררותה היא AA. הנחת המוצא שלנו שהיא תהיה מניה טובה בשנתיים הקרובות. היא החליקה למטה ויצרה הזדמנות קניה למי שעוד לא קנה. או קחו למשל את CROX. ירדה מאזור ה-18 דולר לאזור ה-16.5 דולר, עדיין במסגרת מגמת העליה.

דוגמא תנודתית יותר היא NAV ששמחנו להחזיר לתיק הקניון אחרי שירדה בעקבות פרסום דו"ח כספי. מכרנו אותה כשקפצה למעלה ואמרנו שנשמח להחזיר בשער נמוך. ברור שמניה יורדת על רקע פרשנות נקודתית שלילית לאירוע מסויים ולכן כל מי שמתכנן לקנות מניה בזול, צריך לדבוק באסטרטגיה ארוכת הטווח שלו ביחס למניה ולהתעלם מהפרשנות השלילית אלא אם היא בעקבות מצב המכניס את החברה לאזור הסכנה כעסק חי וכו'.

ומה לגבי ה-S&P500? נראה שהוא חוזר להתחזק בהשוואה למדדים האחרים. מהלך מעל 1643 יחשב סימן שורי מאוד.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.