בודדה בצמרת

"אהבותיה של ליא קניג", ערוץ 1 - סרט עצוב ומעורר מחשבה

"אהבותיה של ליא קניג", ב' 21:00, ערוץ 1

בסופו של דבר זהו סרט עצוב, על אף שגיבורתו היא אישה מוערכת אנושית ומקצועית, מוכרת ומכובדת. לכאורה ניתן היה לחשוב שסרט שהוא חלק מפרויקט "יוני נשים" של ערוץ1, יעסוק בעצמאות נשית מתגמלת, אבל הסרט הזה, הגם שהוא על עצמאות, הוא גם על מחירה: המחיר שמשלמת מי שבחרה להתמסר לטוטאליות המחייבת של מקצועה במקום להקים לעצמה משפחה.

ליא קניג היא שחקנית מוערכת כמעט בכל שכבת גיל: מצופי התיאטרון הרפרטוארי המכובד ועד לילדי הגן שמכירים אותה מהקלטות שהיו לדיסקים. יחד עם זאת, סיפורה האישי הוא כמעט לא מוכר. גם בעלה של ליא, צבי, היה שחקן. השניים החלו את דרכם על הבמה עוד ברומניה, אך משעלו לישראל דרך כוכבה של ליא, בעוד הקריירה של בעלה דשדשה. מתוך התמסרות מוחלטת לתיאטרון, ויתרה ליא על הקמת משפחה, אלא שהחיים שעל הבמה ומחוצה לה נפגשו כאשר ב "שלוש נשים גבוהות" גילמה תפקיד של אישה הסועדת את בעלה החולה בסרטן - בדיוק כאשר חלה בסרטן גם צבי. מאז לכתו, קניג בודדה: ילדים לא היו להם וכל ההערכה שלה היא זוכה כשחקנית פעילה, לא מצליחה להפיג את הבדידות.

סרט רגיש ומעורר מחשבה.

פספוס מפואר

"את, אני והשאר", ב' 23:23, "יס 2"

אחד הדברים הכיפיים בערוצי הסרטים בטלוויזיה הוא שאפשר לראות בהם גם סרטים כושלים או מוחמצים בהנאה. הסרט הזה הוא דוגמא טובה לכך.

מעשה בשני ניו-יורקרים שעוזבים את מנהטן בצל המשבר ונקלעים לקומונה היפית בסגנון שנות ה-60. מהר מאוד מתברר שגם בגן העדן הזה יש לא מעט צרות. תאוות כוח, תאבת בצע ותאווה בכלל, מתברר, אינן זרות גם למי שבחר לכאורה בחיי פשטות.

זה היה יכול להיות מרתק, אבל בפועל זה צפוי מדי, הוליוודי מדי, ועם זאת עדיין אפשרי לצפייה.