האם חברי הכנסת יחלצו את לקוחות קלאב הוטל?

עשרות אלפי לקוחות עדיין כבולים בעסקאות לעשרות שנים ■ בימים אלה מנסה ועדת הכלכלה לחדש את הדיון בהצעת החוק שתאפשר לבטל עסקאות עם החברה

אור בקצה המנהרה לקוחות קלאב הוטל שרוצים לבטל את ההתקשרות? בימי הכנסת הקודמת התבשרו מחזיקי יחידות הנופש כי הם יוכלו לבטל את העסקה במסגרת הצעת חוק של ח"כ איתן כבל (עבודה).

אותה הצעת חוק הייתה למעשה הרחבה של הצעת חוק אחרת לגמרי, שעסקה בעסקאות מתמשכות בחדרי הכושר והוצעה על-ידי ח"כ לשעבר יואל חסון (קדימה).

המתווה שעליו הוסכם בכנסת הקודמת כלל דמי ביטול דרקוניים של 2,500 שקל ותשלום של שנה נוספת של כ-2,800 שקל. ועם זאת, לקוחות רבים הביעו את רצונם להתנתק מהעסקה.

אלא שהבחירות לכנסת הפסיקו את המהלך, ובהוראת יו"ר הכנסת דאז, רובי ריבלין, הופסקה ההצבעה, מחשש להשפעה של אינטרסנטים על מקבלי ההחלטות. המצב היום הוא שלקוחות קלאב הוטל ממשיכים לשלם, גם אם הם לא מממשים את זכותם ביחידות הנופש.

בימים אלה מנסה ועדת הכלכלה לאשר דין רציפות על הצעת החוק, שבמילים פשוטות תאפשר להמשיך את התהליך מהנקודה בה הוא הופסק בכנסת הקודמת (ויעבור לקריאה שנייה ושלישית בכנסת), כך שאם הכול יתקדם כמתוכנן - בחודשים הקרובים יתבשרו לקוחות קלאב הוטל על היכולת להשתחרר מהעסקה הכובלת.

יצוין כי קלאב הוטל הקימה ועדה שלפי קריטריונים שקבעה שחררה מאות לקוחות מהעסקה הכובלת. מי שחפץ להגיש את מועמדותו שלח לוועדה ניירת המוכיחה את טיעוניו (מצב בריאותי, כלכלי וכדומה).

אל "גלובס" מגיעות פניות תכופות בנושא, בין היתר מלקוחות שקיבלו לאחרונה מכתב המעדכן כי הם לא נמצאו זכאים לביטול העסקה.

קלאב הוטל: "חקיקה לא ראויה"

מקלאב הוטל נמסר בתגובה: "קלאב הוטל פעלה ותפעל לשחרור בעלי זכויות נופש שמצויים במצוקה מן ההסכמים איתה. רק לאחרונה בוטלו למעלה מ-2,000 הסכמים עם בעלי זכויות נופש במצוקה, ללא כל דרישת תשלום עבור הביטול, בהתאם להחלטת ועדה חיצונית בראשות שופט בדימוס, ולאחר שקלאב הוטל הגדילה משמעותית את כמות הביטולים שהוועדה הוסמכה לאשר.

"עם זאת, עמדתה של קלאב הוטל הנה שחקיקה המתערבת התערבות רטרואקטיבית בתוכנם של חוזים קיימים אינה ראויה, לשון המעטה.

"חקיקה כזו לא תפגע רק בקלאב הוטל אלא גם ברוב-רובם של בעלי זכויות הנופש המרוצים, זאת הואיל וביטול הסכמי נופש צפוי להביא להאמרה בדמי האחזקה.

"כמו כן, אין זה ראוי שהמחוקק יסדיר עניין זה שעה שתלויה ועומדת תביעה, שמבוקש לאשרה כתובענה ייצוגית, אשר מבקשת לקבוע כי לבעלי זכות הנופש קיימת זכות ביטול עצמאית, בניגוד כמובן לעמדת קלאב הוטל.

"עוד יצוין כי חקיקה המתערבת כך בתוכנם של הסכמי הנופש אינה קיימת באף מדינה מערבית אשר הסדירה בחקיקה את נושא יחידות הנופש".