נוירודרם מדווחת על תוצאות טובות בניסוי בתרופה לפרקינסון

בניסוי השתתפו 54 מתנדבים בריאים ובבדיקה שלהם נמצא כי החומר אינו יוצר תופעות לוואי מעבר לצפוי מן המוצר, שרמת התרופה נשמרת אחידה בדם, ושהחברה הצליחה לשלוט ברמות התרופה כך שיהיו גבוהות יותר ביום ונמוכות יותר

חברת נוירודרם שפיתחה שיטה להעברת תרופות דרך העור, הודיעה על תוצאות טובות בניסוי שערכה במוצר שלה המשלב שתי תרופות לפרקינסון המועברות דרך העור. זה המוצר השני בצנרת של החברה, והוא משלים כעת את שלב IIa של הניסויים, שלב יעילות הראשונית. המוצר המוביל של החברה מבחינת שלב הפיתוח שלו, תרופה יחידה לפרקינסון המועברת גם היא דרך עור, כבר השלים בהצלחה את שלב IIb של הניסויים, ניסוי יעילות רב מרכזי.

בניסוי השתתפו 54 מתנדבים בריאים, בני 18-40, ובבדיקה שלהם נמצא כי החומר אינו יוצר תופעות לוואי מעבר לצפוי מן המוצר, שרמת התרופה נשמרת אחידה בדם, ושהחברה הצליחה לשלוט ברמות התרופה כך שיהיו גבוהות יותר ביום ונמוכות יותר - אך עדיין ברמה הרצויה - במהלך הלילה ושוב יעלו כשעולה הבוקר כדי שהנבדק יתעורר כשהוא כבר מסוגל לנוע.

לדברי מנכ"ל החבר ד"ר עודד ליברמן, המוצר החדש יעיל במיוחד מול מוצרים הניתנים בבליעה בכך שהוא משחרר את התרופה גם במהלך לילה. כך החולים נמנעים משני מצבים בעייתיים - אבדן שליט בתנועה במהלך הלילה וקימה במצב"קפוא" הנמשך עד שהגלולה הראונה של הבוקר מתחילה להשפיעה, או לחילופין נטילת הגלול מייד לפני השינה, וכניסה למצב של עצבנות וחוסר שינה בשות הלילה הראשונות (עדיין לעיתים ללא שפעה חיובית על מצב ה'קיפאון' בעת הקימה).

לדברי ליברמן כל מתחרה שתרופה שלה ניתנת בבליעה, גם אם בשחרור מושהה - וישנן חברות רבות המפתחות תרופות לפרקינסון בשחרור מושהה בשל הצורך הרה בפתרון הבעיה, ביניהן אינטק הישראלית - מושפעות לרעה משינויים ברמת התרופ הקשורים להבדלים בעיכול, ולעומתן תרופה הניתנת דרך העור יכולה להציע רמות אחידות יורת של התרופות בדם במשך כל היום והלילה.

נוירודרם קיבלה לאחרונה מענק של מיליון דולר מקרן מייקל ג'יי פוקס התומכת בחברות ומחקרים בולטים בתחום הפרקינסון. זו הפעם השניה שהיא מקבלת את המענק, בהיקף המקסימלי שמקצה הקרן.

נוירודרם היא חברה פרטית בשליטת רוברט טאוב, מייסד אומריקס שנמכרה ב-438 מיליון דולר לג'ונסון אנד ג'ונסו, ומשקיעים בה גם קבוצת קפיטל פוינט והמשקיע הפרטי אווה באשר.