שותף בכיר לשעבר ב-KPMG הודה בסחר לפי מידע פנים

סקוט לונדון הודה כי מסר לתכשיטן בריאן שו מידע פנים על 14 הודעות על דוחות ורכישות שפרסמו לקוחות ‏KPMG‏ ■ "בכלל לא עשיתי את זה בשביל הכסף"‏

‎‎שותף בכיר לשעבר בחברת ראיית החשבון ‏KPMG‏, סקוט לונדון, הודה בבית משפט פדרלי בלוס אנג'לס שהפר את חוקי המסחר בניירות ערך והיה מעורב בסחר על סמך מידע פנים.

‏‏לונדון בן ה-50 היה ממונה על יותר מ-500 אנשי מקצוע בתחום ראיית החשבון ב-‏KPMG‏, שעם לקוחותיה נמנות הרבלייף וסקצ'רס ארה"ב. העונש המרבי על סעיפי האישום שהודה בהם הוא 20 שנות מאסר בכלא פדרלי וקנס בסך 5 מיליון דולר, או סכום כפול מההפסד שנגרם כתוצאה מהעבירה שביצע, בהתאם להסדר הטיעון.‏

‏לטענת התביעה, לונדון הודה כי מסר לתכשיטן בריאן שו מידע פנים על 14 הודעות על דוחות ורכישות שפרסמו לקוחות ‏KPMG‏. בין השאר הוא מסר מידע על דוח הרווח של הרבלייף מ-2 במאי 2011 ועל רכישת ‏RSC‏ הולדינגס על-ידי יונייטד רנטלס מ-16 בדצמבר 2011.

‏‏לונדון הואשם בכך שקיבל מבריאן שו, שהיה בעבר בן זוגו למשחק הגולף, מזומנים, כרטיסים לקונצרט ותכשיטים, כולל שעון רולקס. לדברי התביעה, שו הודה באשמה קודם להודאתו של לונדון.

‏‏"בכלל לא עשיתי את זה בשביל הכסף. אף פעם לא ביקשתי כסף. הוא נתן לי, ואני לקחתי", אמר לונדון בריאיון עמו לאחר הדיון בבית המשפט. "עשיתי את זה כדי לעזור לאדם שהעסק שלו היה בקשיים. זה היה מעשה רע. זו הייתה שגיאה חמורה".

‏לפי התביעה, שו הרוויח 1.27 מיליון דולר שלא כחוק. לונדון עצמו טוען כי הוא קיבל 50 אלף דולר בלבד, וכי הרווחים היו קרובים ל-200 אלף דולר. הוא ציין כי אף אחד מלבדו ב-‏KPMG‏ לא היה מעורב בפרשה.

‏גזר דינו של לונדון יינתן ב-21 באוקטובר השנה. ‏‎‎‏