נמשכים השינויים בארועטי-ברמן GPS: אורי לבני פורש

אורי מרק יחליף את לבני, שכיהן כמנהל קריאייטיב ושותף ■ לאחרונה פנה המשרד לאנשי הקראייטיב יורם לוי, נדב פרסמן וגיא בר, בהצעה להחליף את לבני

‎‎משרד הפרסום ארועטי-ברמן ‏GPS‎‏ ממשיך לחפש את דרכו ורושם שינוי משמעותי בניהולו: ל"גלובס" נודע כי אורי לבני, המכהן כמנהל קריאייטיב במשרד אך גם מחזיק במניות מיעוט בו, פורש מתפקידו. הרקע לפרישה הוא ככל הנראה מערכת יחסים מקצועית לא רגועה ותחושת מיצוי שהביאה לפירוק החבילה.

‏לבני היה ממקימי ארועטי-ברמן עוד לפני 10 שנים כשהמשרד נוהל בשם‏GPS ‎‏ תחת שליטת משרד הפרסום אדלר-חומסקי, והוא נחשב לעמוד תווך בהתנהלות המקצועית.

ל"גלובס" נודע כי לאחר החלטתו של לבני לעזוב החלו השותפים לחפש צלע קריאטיבית - הפעם עם הצעות מפתות יותר לקבלת אחוזים השווים לאלה שלהם, ואפשרות להפוך לשותף מוביל תוך טווח של מספר שנים. עם אנשי הקריאייטיב שזכו לקבל הצעות נמנים יורם לוי, נדב פרסמן וגיא בר.

‎‎מחפשים "מוריד גשם"

באופן כללי נראה כי ארועטי-ברמן ‏GPS‏ נמצאים בשנתיים האחרונות בצומת דרכים. יוסי ארועטי ודודי ברמן, בעלי המניות המרכזיים כיום, אמנם רכשו את מניות השליטה שהוחזקו בידי אדלר-חומסקי, אך נראה כי די מהר הם הבינו כי ללא "מוריד גשם" כלשהו או טלנט שיצעיד את המשרד קדימה, יהיה להם קשה לשרוד בעידן החדש.

המשרד נקט בעבר שיטה של "בליעת" משרדי פרסום קטנים ממנו לצורך גידול, אך מההתנהלות בשנה האחרונה עולה כי ההשתלטויות לא הוכיחו עצמן לאורך זמן, והחבילות התפרקו.

כך למשל, לפני כשנה וחצי התהדרו בארועטי-ברמן ברכישת משרד המתמחה בתחום הדיגיטל - נעמן-כהן. המהלך לא אמור היה להביא לשינוי כלשהו במבנה הבעלות של המשרד, אך חלק מהבכירים בנעמן-כהן, והמרכזי שבהם איל נעמן, אמורים היו להיטמע בארועטי-ברמן. אך תוך תקופה קצרה יחסית פוטרו חמשת אנשי הדיגיטל, וגם היחסים עם נעמן עצמו עלו על שרטון. כיום נעמן אינו חלק מהמשרד, והוא הקים מחדש את נעמן-כהן.

‏‏סיפור דומה היה גם עם משרד הפרסום ליכטנזון, שגם בעסקה עמו אמורים היו הבעלים זאב ואיתי ליכטנזון לפעול בתוך‏‎ GPS ‎בניהול פעילות הלקוחות ובפיתוח עסקי‎.‎‏ בפועל גם מיזוג זה לא עלה יפה, ובני משפחת ליכטנזון כבר אינם חלק מהמשרד.

בנוסף נעשו צמצומים, וחלק מאנשי המשרד פוטרו או עזבו - בהם גם בכירים כמו לב מיקולינסקי ששימש כסמנכ"ל, אנשים מתחומי הפלנינג, הקריאייטיב ועוד. בסך-הכול נפלטו מהמשרד כ-30% מכוח-האדם.

‏נראה כי ארועטי וברמן לא אדישים לצורך לייצר שינוי כלשהו. בשנתיים האחרונות פעלו השניים מתחת לפני השטח בניסיון לייצר מיזוג שיביא להגדלת כוחם. ניסיונות נעשו בעבר מול משרדים‏LEAD ‎‏ ויורו ישראל, שעמו היה משא-ומתן מתקדם שכלל גם נסיעה של השותפים לפגישות עם קבוצת ‏HAVAS‏ באירופה. אך ביורו החליטו בסופו של דבר שלא להתקדם על המשרד, והעסקה לא התרחשה.

ל"גלובס" נודע כי בחודשים האחרונים נעשו ניסיונות לקדם גם עסקה כלשהי מול ‏y&r‏ ישראל, שבדק את הנושא לעומק, אך גם הוא החליט שהחיבור אינו מתאים לו.

‏במקביל ניסו השניים לקדם אפשרות של הבאת איש מקצוע בולט. עד ההחלטה של לבני לעזוב מדובר היה בתפקיד סמנכ"ל ואחוזים לא גבוהים כשותף. באותה תקופה נעשה ניסיון מול גיא וינברגר, לשעבר מנכ"ל זרמון-גולדמן, אך למרות המגעים המתקדמים החליט וינברגר להמר על ‏‎ y&r‎‏ ישראל, בתפקיד משנה למנכ"ל.

‏GPS‏ הוקם ב-2003 על-ידי קבוצת אדלר-חומסקי כמשרד לייעוץ פוליטי ותקציבים קטנים, אך צמח במהירות למשרד בינוני בגודלו. בהמשך נכנסו השותפים, ארועטי וברמן, והמשרד החל לטפל גם בתקציבי פרסום גדולים יותר דוגמת טיב טעם, שלמה‏‎ SIXT ‎וארקיע, ואף נכנס לדירוג 20 המשרדים הגדולים.

‏לבני מסר בתגובה: "לאחר 9 שנים מרתקות ומאתגרות החלטתי לצאת לדרך חדשה. ענף הפרסום נמצא על צומת דרכים, ואני בוחן מספר מיזמים בתחום ובתחומים נוספים".

מארועטי-ברמן ‏GPS‏ נמסר: "לבני מסיים את תפקידו כסמנכ"ל הקריאייטיב במשרדנו לאחר קרוב לעשור. לאורי תרומה רבה להצלחת המשרד מימיו הראשונים ועד היום. על כך נתונה לנו תודתנו העמוקה וכמובן איחולי הצלחה בהמשך דרכו.

"את מקומו של לבני ימלא אורי מרק, מבכירי אנשי הקריאייטיב בישראל, שעבד שנים רבות באדלר-חומסקי ובגיתם, ומי שחתום על עשרות קמפיינים גדולים בשנים האחרונות כמו בנק הפועלים, בזק, ניופאן, ופולקסוואגן, ולרבות הקמפיינים של ארועטי-ברמן ‏GPS‏ בשנתיים האחרונות" ‏‎‎‏

‏תקציב הפרסום של ארועטי-ברמן ‏GPS‏

‏‎‎‏2010 - 42 מיליון שקל

‏‏2011 - 53 מיליון שקל

‏‏2012 - 42 מיליון שקל

* ‏מקור: יפעת בקרת פרסום, מחירים ריאליים