ארועטי-ברמן GPS ממזג לתוכו את פרסום ליכטנזון

שמו של משרד הפרסום הממוזג יישאר כפי שהוא, ומבנה הבעלות שלו לא ישתנה

למרות הפרידה מאדלר-חומסקי ממשיך משרד הפרסום GPS (בשמו החדש ארועטי-ברמן GPS) באסטרטגיית "בליעת" משרדי פרסום קטנים יותר שנקט עוד בהיותו בשליטת אדלר-חומסקי: ל"גלובס" נודע, כי המשרד "בולע" את פעילות משרד הפרסום הוותיק ליכטנזון. פעילות ליכטנזון תמוזג לתוך ארועטי-ברמן GPS. שם המשרד יישאר כפי שהוא, ומבנה הבעלות שלו לא ישתנה.

כזכור, לפני כשנתיים "בלע" GPS את משרד הפרסום "תאוצה" על-פי אותו פורמט. גם אז לא נעשתה עסקת מניות, וכחלק מהעסקה עברו מנהלי "תאוצה" לפעול מתוך המשרד.

גם בעסקה הנוכחית יעברו בעלי המשרד, זאב ואיתי ליכטנזון, לפעול בתוך GPS בניהול פעילות הלקוחות ובפיתוח עסקי.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי השנים האחרונות לא הטיבו עם משרד הפרסום ליכטנזון: אם ב-2008 עמד היקף פעילותו על כ-14 מיליון דולר במחירי מחירון, הרי שב-2009 ירדו היקפי הפרסום שלו כמעט בחצי לכ-7 מיליון דולר. ב-2010 נרשמה התאוששות קלה ל-8.6 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-2.5 מיליון דולר במחירים ריאליים.

על-פי הערכות, המיזוג יסייע לליכטנזון לשמור על התקציבים העיקריים שלו ולהמשיך בפעילות שוטפת מולם.

הלקוחות העיקריים של המשרד הם טחינה "הנסיך" (שהעלו השנה קמפיין בכיכובה של בר רפאלי), דלקוב ארונות, מטבחי Miele, אחים ישראל, רהיטי zaga ואידיאל ארונות.

לפני כשנה עבר משרד הפרסום GPS שינוי משמעותי כשהשותפים יוסי ארועטי ודודי ברמן, שהחזיקו עד אז 40% ממניות המשרד, רכשו את מלוא הבעלות על המשרד מקבוצת אדלר-חומסקי.

GPS הוקם ב-2003 כמשרד לייעוץ פוליטי ותקציבים קטנים, אך צמח במהירות למשרד בינוני בגודלו. עם כניסת השותפים, ארועטי וברמן, המשרד החל לטפל גם בתקציבי פרסום גדולים יותר דוגמת טיב טעם, שלמה SIXT וארקיע, ואף נכנס לסירוגין לרשימת 20 משרדי הגדולים.

למרות הפרידה מאדלר-חומסקי הצליח המשרד לגדול במחצית הראשונה של 2011 ב-18% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וסיים במקום ה-18 בדירוג משרדי הפרסום הגדולים.

כפי שניכר בדירוג המחצית האחרונה, בוחרים חלק ממשרדי הפרסום הבינוניים-קטנים בבליעת משרדים קטנים כדרך אסטרטגית להגדלת פעילותם: כך למשל, מיזג ענבר-מרחב-שקד את פעילות לין&לין לתוכו, ודרורי-שלומי בלע את פרסום ברלזון.

יוסי ארועטי אישר את הידיעה ומסר בתגובה: "אנו רואים במיזוג הפעילות מהלך סינרגטי שיגדיל את נפח הפעילות, ובכניסתו של הדור החדש במשפחת ליכנטזון חיזוק העתודה הניהולית שלנו".