הזדמנות חמה: כיצד תוכלו להשקיע בעסקי המריחואנה?

מספר המדינות בארה"ב ומחוצה לה המתירות שימוש במריחואנה הולך וגדל, ואיתו גם המכירות של החברות העוסקות בשיווק הסם הפופולרי ■ לפי הערכות בשוק, ב-2014 מכירות המריחואנה יכפילו את עצמם ל-3 מיליארד דולר בשנה

המריחואנה נמצאת היום על קו פרשת מים. מספר המדינות בארה"ב ומחוצה לה, שמאפשרות רכישת מריחואנה לצרכי רפואה וקובעות מדיניות של אי-הפללה, הולך וגודל. לכן, הגידול במסחר של המריחואנה הרפואית והאפשרות כי הסם הפופולרי יהפוך לחוקי באופן מלא בעתיד, מגלמים בתוכם הזדמנויות השקעה אטרקטיביות.

לפי מחקר שערכה חברת Pew Research, כ-52% מהאנשים בארה"ב תומכים בליגליזציה מלאה של המריחואנה. זאת בהשוואה ל-12% בלבד שסברו כך בשנת 1969. מעבר לכך, הגורמים המעוניינים להפוך את המריחואנה לחוקית משקיעים הון לא מבוטל כדי להשפיע על מעצבי המדיניות.

כך למשל, בשנה החולפת השוקעו בקולורדו כ-145 אלף דולר על שירותי לובינג במטרה לשכנע את הפוליטקאים להפוך את הקנאביס לחוקי. לפי הערכות בתעשיית המריחואנה, יידרשו כ-10 מיליון דולר כדי שקליפורניה כולה תבצע ליגליזציה מלאה של ה"עשב הירוק".

ומה לגבי המספרים והזדמנויות ההשקעה? לפי נתונים של Medical Marijuana Business Daily, המכירות של המריחואנה הרפואית המסחרית נאמדים בכ-1.5 מיליארד דולר בשנה וצומחים בקצב מהיר. לפי הצפי בשוק, המכירות צפויות לגדול ל-3 מיליארד דולר ב-2014 ו-6 מיליארד דולר ב-2016.

"כאשר בוחנים את כל שוק המריחואנה בארה"ב, לא רק את המריחואנה הרפואית, אלא את התעשייה כולה, ככל הנראה מדובר בשוק של 40 מיליארד דולר ויש כאלו המעריכים כי השוק מגלגל כ-120 מיליארד דולר בשנה", טוען ג'סטין הארטפילד, מנכ"ל חברת Weedmaps.

לפני מספר חודשים וושינגטון וקולרדו ביצעו ליגליזציה מלאה של המריחואנה ועוד 18 מדינות אישרו שימוש רפואי של הסם או קבעו מדיניות של אי-הפללה, לפיה החזקה של הסם היא מנהלית ולא פלילית. בנוסף, לפי המחקר של Pew, הרפובליקנים והדמוקרטים חלוקים בדעתם לגבי הליגליזציה של המריחואנה אך שני הצדדים מביעים תמיכה רחבה בהפיכת המריחואנה לחוקית. כ-73% מהליברלים תומכים בליגלזיציה לעומת 50% מהשמרנים.

מבחינת הזדמנויות ההשקעה קיימות שתי חברות ציבוריות הנסחרות בבורסה - מדבוקס (סימול: MDBX) ו-Cannabis Science (סימול: CBIS). בנוסף, קיימות מספר קרנות השקעה כגון Ghost Group ו-ArcView Group שהשקיעו בתעשייה ובוחנות דרכי השקעה נוספות.