220 מיליון דולר בחשבון הבנק: שווה להיות קובי בראיינט

גם לברון ג'יימס לא סובל, עם הון אישי בגובה של 130 מיליון דולר; רשימת 10 השחקנים העשירים ביותר ב-NBA: בפנים

קובי בראיינט הוא הספורטאי העשיר ביותר ב-NBA, עם הון אישי בגובה של 220 מיליון דולר. כך עולה מבדיקה שערכה חברת הייעוץ האמריקאית Wealth-X. כוכב לוס אנג'לס לייקרס נהנה מחוזי חסות אישיים עם קוקה-קולה, טורקיש איירליינס, מרצדס, לנובו (מחשוב), האבלוט (שעונים) ופאניני (קלפים). שכרו השנתי של "הממבה השחורה" בלייקרס יעמוד בעונה הקרובה על 30.5 מיליון דולר, במה שהופך אותו לכדורסלן המרוויח בעולם.

7 מתוך עשרת השחקנים ברשימת הספורטאים העשירים ב-NBA החלו לשחק בליגה כבר בשנות ה-90. שלושה נוספים נבחרו בדראפט המפואר של 2003: לברון ג'יימס, דוויין ווייד וכרמלו אנתוני. במקום השני בדירוג אחרי קובי בראיינט, ממוקם קווין גארנט, שחקנה של בוסטון סלטיקס שמועמד לעבור בקרוב בטרייד לברוקלין נטס, עם הון בסך 190 מיליון דולר. ג'יימס, שזה עתה זכה עם מיאמי היט בטבעת האליפות השנייה בקריירה שלו, ממוקם שלישי עם 130 מיליון דולר.

טים דאנקן (סן אנטוניו ספרס) וריי אלן (מיאמי) משלימים את חמישיית העשירים של הליגה, עם הון של כ-100 מיליון דולר כ"א. במקומות 6-7 אפשר למצוא שני שחקנים של דאלאס מאבריקס, שעשויה להיות קבוצתו החדשה של הישראלי גל מקל: וינס קארטר הוותיק ששווה כ-95 מיליון דולר, והכוכב הגרמני דירק נוביצקי (90 מיליון דולר).

מקומות 8-10: ווייד (מיאמי, 85 מיליון דולר); אנתוני (ניו יורק ניקס, 80 מיליון דולר); טרייסי מקגריידי (סן אנטוניו, 80 מיליון דולר).