רשות ני"ע מנהלת הליך אכיפה מינהלי נגד מנכ"ל ביג

ביג עדכנה על הליך אכיפה מינהלי שמתנהל כנגד המנכ"ל איתן בר-זאב, בטענה לשימוש במידע פנים ברשלנות, זאת ככל הנראה בנוגע למכירת מניות שביצע

חברת הנדל"ן המניב ביג עדכנה בסוף השבוע על הליך אכיפה מינהלי שמתנהל כנגד מנכ"ל החברה, איתן בר-זאב, בטענה לשימוש לכאורה במידע פנים ברשלנות.

בביג הדגישו כי "הליך אכיפה מינהלי זה אינו הליך פלילי, אך הוא מאפשר לרשות הטלת אמצעי אכיפה על המפר. החברה אינה צד להליך האכיפה המנהלי".

כמו כן ציינו בחברה כי בר-זאב "כופר מכל וכל בטענה להפרה ברשלנות המיוחסת לו, ובכוונתו לחלוק על כך בפני המותב אשר מונה לדון בטענת הרשות".

כפי הנראה, הליך האכיפה נוגע למכירת מניות שביצע בר-זאב בעבר. כיום מחזיק בר-זאב ב-7.2% מהונה של ביג, בשווי של כ-100 מיליון שקל.

"רכישת המניות בוצעה על-ידי כתוצאה משינוי הסכם העסקה, שבו ויתרתי על בונוס של כ-22 מיליון שקל", מסר בר-זאב. "בעת ביצוע הרכישות לא חל שינוי מהותי בתוצאות התפעוליות של החברה, אלא רק עלייה ברווחי שיערוך. רווחי שיערוך אינם מידע מהותי שצפוי להשפיע על שער מניה, כפי שעולה מחוות-דעתו של פרופסור חיים לוי, מומחה בינלאומי במימון, שהוגשה מטעמי במסגרת ההליך".

הודעת החברה בנושא נמסרה על רקע גיוס אג"ח בהיקף של עד 200 מיליון שקל שהחלה לקדם באחרונה, ושקיבל דירוג A (-) באופק יציב מ-S&P מעלות.

בר-זאב (60) הצטרף לקבוצת ביג בסוף 2004, וטרם לכך כיהן כמנכ"ל מקדונלד'ס בישראל. ב-2011 שונו תנאי העסקתו של בר-זאב בביג, ובמסגרת זו הוא ויתר על הבונוס שלו היה זכאי, ותנאי השכר שלו שופרו.

עלות העסקתו אשתקד עמדה על 2 מיליון שקל, כאשר רוב הסכום ניתן כדמי ייעוץ.