77 שנות המתנה הסתיימו: יש אלוף בריטי לטורניר ווימבלדון

אנדי מארי הסקוטי פירק את נובאק דיוקוביץ' בגמר טורניר הגראנד סלאם היוקרתי, והפך לנציג הראשון של הממלכה שמביא את התואר מאז 1936

אנדי מארי חולל היום (א') היסטוריה: הטניסאי הסקוטי זכה בטורניר ווימבלדון, לאחר שפירק את נובאק דיוקוביץ' הסרבי בשלוש מערכות חלקות (4-6, 5-7, 4-6) בגמר טורניר הגראנד סלאם. בכך, הפך מארי לזוכה הבריטי הראשון בווימבלדון ב-77 השנים האחרונות, מאז 1936 (אז עשה זאת פרד פרי).

בכך הבטיח מארי, 26, את תואר הגראנד סלאם השני בקריירה שלו, אחרי שבשנה שעברה הלך עד הסוף ביו.אס אופן. כמו כן, הזכייה היום הוסיפה לחשבון הבנק שלו 1.6 מיליון ליש"ט. סך הפרסים בווימבלדון צמח השנה ב-40% לעומת אשתקד, והסתכם ב-22.56 מיליון ליש"ט.

מארי, המדורג שני בעולם, הגיע למשחק עם רקורד שלילי במפגשים מול דיוקוביץ' (11-7), אך זה לא מנע ממנו להכניע את המדורג במקום הראשון, שיאלץ להמתין עוד לזכייה בתואר הגראנד הסלאם השביעי בקריירה שלו.

האפשרות לחזות בהיסטוריה גרמה לטירוף בשוק הכרטיסים מיד שנייה, כשהיום בשעות הבוקר נמכרו כרטיסים למשחק הגמר מול דיוקוביץ' במחיר של 35 אלף ליש"ט. הרוכשים קיבלו תמורה הולמת לכספם, עם זכייה בריטית בתואר שהגיעה בסופו של דבר - וגם משחק טניס מרהיב שכלל כמה וכמה נקודות יפיפיות.

ראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון, שנכח במשחק, צייץ בחשבון הטוויטר שלו מיד לאחר הסיום: "זו היתה פריבילגיה לראות את אנדי מארי עושה היסטוריה בווימבלדון ומביא גאווה לכל האומה".