הטבה יקרה מהבנק הבינלאומי

לא הייתי נותן את כספי למי שגובה פי שלושה, ומציג זאת כ"הטבה"

הבנק הבינלאומי נמצא כעת בשיאו של קמפיין המציע ללקוחות פרטיים לבוא ולסחור בבורסה דרכו. המסר המרכזי בקמפיין הוא הבטחה ולפיה "אם מפסידים בהשקעה - לא משלמים עמלת מכירה".

לכאורה מדובר בהטבה, אך למעשה - לא. זאת יבין מי שיקרא את האותיות הקטנות במודעות המפרסמות את ההצעה. ובכן, כך כתוב שם בתחתית המודעות, "ההטבה ניתנת רק למי שמשלמים עמלה בשיעור 0.3% מינימום לפעולה".

האלטרנטיבה העומדת בפני המשקיע הפרטי, היא להשקיע דרך כל אחד מבתי ההשקעות בישראל שהם חברי בורסה שאינם בנקים (מיטב טרייד, מגדל, אקסלנס ו-IBI לדוגמה) - והיא עדיפה בהרבה. בבתי ההשקעות, הלקוחות משלמים עמלת קנייה ומכירה בשיעור 0.1% בלבד.

אז נכון, בבתי ההשקעות תשלמו גם עמלת מכירה ולא רק עמלת קנייה, אבל בתי ההשקעות לא יושבים ומחכים שתפסידו. הלכה למעשה זה מה שהבינלאומי מציע, הרי ההטבה ניתנת רק למי שמפסיד!

בתי ההשקעות מציעים את העסקה ההוגנת ביותר בהתחלה, אז אם כבר קרה והפסדתם (גם זה קורה בהשקעות), עדיין חסכתם 33% בעמלות ישירות, וזאת עוד בטרם דיברנו על העמלות העקיפות שהבנק גובה. והבנק גובה עמלות נוספות הקשורות לפעולה (דמי ניהול, דמי משמרת, עמלת שורה וכדומה).

הקמפיין הנוכחי של הבנק הבינלאומי מתייחס אל הציבור כאל עדר מטומטם. לו אני משקיע פרטי, הייתי עושה סקר שוק, בודק ומברר איפה מקבלים את התנאים הטובים ביותר. כך או כך, מהבנק הייתי יוצא בכל מקרה. כי מי שמוכר שירות במחיר גבוה בהרבה מהשוק, ואינו בוש להציגו כ"הטבה", הוא לא מי שהייתי סומך עליו בניהול הכסף שלי.

חומר למחשבה.