"בוא'נה, את אחלה כוסית"

מרוז ווילנאי הזדעזעו כאילו מדובר בזוג משכונת מאה שערים

גיא מרוז מזועזע. באתר וואלה פורסם כי העיתונאי פרסם בטורו גילוי "מרעיש": מישהו אמר לאשתו שהיא "כוסית". מישהו? סתם מישהו?! אז למה זה מעניין? כי מדובר, ממשיך מרוז בטורו, באיש ביטחון "בדרגות הגבוהות ביותר". אהה.. עכשיו זה מתחיל להיות מעניין.

אבל איך בדיוק בוצעה העוולה הזאת? "בשלב מסוים", לאט מרוז באוזני קוראיו, "הוא (הבכיר הביטחוני) רכן לעבר אוזנה של אשתי ולחש לה דבר מה".

בנקודה זו חשבתי לעצמי שבטח הבכיר עשה באשתו של מרוז את מעשה ז'וזה מוריניו בטיטו וילאנובה, כאשר מאמן ריאל נשך את אוזנו של מאמן ברצלונה לאחר שהפסיד לו. אבל לא. בשלב מסוים, המשיך מרוז את התיאור, אשתו, העיתונאית אורלי וילנאי, "נראתה נבוכה וסמוקה". מרוז ביקש לדעת מה אמר לה הבכיר, והיא השיבה: "בוא'נה, את אחלה כוסית".

איפה הבכיר?

זה מה שאתר וואלה! דיווח לקוראיו אתמול (ב'). הכול טוב ויפה ומאוד מסעיר, אבל במי לכל הרוחות מדובר? או, בסגנון יאיר לפיד: "איפה הבכיר?". היום (ג') וואלה גילה: הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי.

בשיחה עם וואלה חדשות אישר אשכנזי את הדברים, ואמר: "הדברים נאמרו במסגרת שיחה בין שני הזוגות באווירה ידידותית. אני מצר על הפגיעה, אם הייתה כזו".

תראו מי מזדעזע

נדמה לי שמגיע שאפו לאשכנזי. לא מכחיש, לא מברבר על הוצאה מהקשר - פשוט מודה, מתנצל ומביע חרטה.

המעשה הזה חשוב בעיניי יותר מהתנהגותו - אבל להזדעזע??? ומי המזדעזעים - וילנאי ומרוז? הם אף פעם לא משתמשים במילים שאינן בדיוק פוליטיקלי קורקט? הם אף פעם לא עושים תוכניות בסגנון של עיתונות נשים, עם רכילויות וטיפשויות? לפי הזעזוע של השניים, אפשר לחשוב שמדובר בזוג ממאה שערים.

הומור על אחרים

מרוז נחשב, לא תמיד ברור למה, לעיתונאי עם הומור. אבל כמו רבים כאלה, ההומור שלהם מופעל רק לגבי אחרים. כאשר מדובר בהם עצמם זה סיפור אחר. אדם בר-דעת היה מתייחס לעניין כזה בחיוך.

אחר הכול, הרי ברור שאשכנזי התכוון למחמאה. המילים שבהן בחר הן כבר די מקובלות, אם כי בוודאי לא התאימו לאירוע, ואינן הולמות אדם בגילו ומעמדו.

אבל מרוז, הנפוח מחשיבות עצמית למרות הופעתו המרושלת כביכול, החליט לראות עצמו נפגע, לאמור: "איך הוא מעז לדבר כך אל אשתי, שהיא 'כוכבת' כמוני?"

"מסרבים להתייחס"

"אורלי וילנאי וגיא מרוז לא רצו להתייחס לדברים". אתם מבינים? קודם הולכים ומפיצים את הסיפור-לא-סיפור - ואחרי שהם מלכלכים את אשכנזי הם "לא רוצים להתייחס".