עוד התייקרות: "המס הירוק" על רכב יעודכן ב-1 באוגוסט

יביא להתייקרות של רוב כלי הרכב המשפחתיים והעממיים בשיעורים של 1.5%-3%

החל מ-1 באוגוסט יעודכן "המס הירוק" ומחירי רוב כלי הרכב העממיים צפויים להתייקר בשיעורים של 1.5% עד 3% בהתאם לדגם. אתמול הפיץ משרד התחבורה נוהל רשמי בנושא וממנו עולה, שהתאריך הקובע לעדכון אכן יהיה תחילת אוגוסט אולם כלי רכב, שיהיו בנמלים או במחסני הערובה עד סוף החודש הנוכחי, ימשיכו ליהנות מהמס הירוק הנוכחי עד ה-1 באוקטובר. המשמעות היא שזיכוי המס בגינם יהיה זהה לנוכחי ולפיכך ניתן להניח, שרוב היבואנים יציעו את כלי הרכב שבמלאים במבצעי "עד גמר המלאי".

מהנוהל עולה, שבנוסח הסופי של עדכון המס הירוק בוצעה פשרה עם המשרד לאיכות הסביבה ולפיה עדכון הנוסחה יבוצע אחת לשנה רק החל מ-2015 ולא מהשנה הבאה כפי שרצתה רשות המסים במקור.

בענף מעריכים ב-1 באוגוסט צפויים רוב היבואנים לפרסם מחירונים חדשים, שישקפו את הטבת המס המופחתת ועליית מחירים בפועל ברוב הדגמים הפופולאריים. מחירי המחירון של משפחתיות ה-1.6 ליטר בגרסאות הפרטיות צפויים להתכנס לעבר מחיר של מעט פחות מ-130 אלף שקל, לעומת כ-126-128 אלף שקל כיום.

מחיר זה צפוי לגלם בתוכו "ספיגה" מסוימת של רוב היבואנים והיצרנים. יצוין כי גם שווי השימוש ברכב צמוד צפוי לעלות במעט ביחד עם עליית המחירונים אולם העלייה תיכנס לתוקף רק ממחירוני ינואר 2014. המהלך כולו צפוי לגייס לקופת המדינה עוד כ-400-600 מיליון שקלים בשנה. בינתיים עדיין לא ידוע מה יעלה בגורלו של "מס רכבי היוקרה" שהופיע בהצעת תקציב המדינה ואמור היה להיות גורם מאזין, מבחינה תדמיתית, להתייקרות של כלי הרכב העממיים.

בינתיים ממשיכים יבואנים במבצעי מכירות. סיאט, מקבוצת צ'מפיון, הודיעה היום על מחירי החדרה מיוחדים ל-1000 המכוניות הראשונות מדגם "סיאט טולדו", שעולות החודש על כבישי הארץ. המכונית, תאומתה של סקודה "ראפיד", תימכר עם מנוע 1.4 ליטר ותיבה אוטומטית מטיפוס DSG במחיר של 108,900 שקל לדגם מאובזר - כעשרת אלפים שקל פחות ממחיר המחירון הרשמי של המכונית. הגרסה הידנית תעלה 99,900 שקל.