רונן טוב מצטרף לבית ההשקעות מיטב-דש

טוב, לשעבר מנכ"ל פסגות, יצטרף להנהלה הבכירה של מיטב-דש, בית ההשקעות השני בגודלו

רונן טוב, לשעבר מנכ"ל פסגות וראש חטיבת הלקוחות בקבוצת הביטוח מגדל, מצטרף לבית ההשקעות מיטב-דש, כך נודע ל"גלובס". טוב, שמילא שורה של תפקידים בכירים בענפי הביטוח והפיננסים, צפוי להצטרף בקרוב להנהלה הבכירה של בית ההשקעות השני בגודלו בישראל, שבראשו עומד אילן רביב, ולעסוק בתחום התמחותו בחיסכון לטווח ארוך.

עדיין לא ברור מה תהיה הגדרת תפקידו של טוב, אולם סביר שהוא יכהן בתפקיד הקשור למומחיות שלו. לטוב ניסיון עשיר בעולם הפנסיה, ולאחר הכהונה בפסגות גם בפיננסים.

מיטב-דש, שמיזוגו הושלם לפני כארבעה חודשים, מחזיק בפעילויות גמל ופנסיה חדשה בהיקף של כ-1 מיליארד שקל, אבל הוא לא גוף דומיננטי בכל הקשור לחיסכון לטווח ארוך - בוודאי בהשוואה למתחרות מקרב קבוצות הביטוח הגדולות.

בתי ההשקעות שלהם פעילות גמל סובלים מנחיתות אסטרטגית ביחס לקבוצות הביטוח הגדולות. לבית ההשקעות פעילות צנועה יחסית בתחום הפנסיה, שאותה הוא מנסה לקדם זה זמן באמצעות שתי קרנות - של מיטב ושל דש (לשעבר קרן יובלים) - ואין לו פעילות ביטוח חיים משלימה.

מוביל בפנסיה

הצטרפותו של טוב (49) למיטב-דש נעשית על רקע התבטאויותיהם האחרונות של צבי סטפק ואלי ברקת, היו"רים המשותפים של בית ההשקעות הממוזג. בריאיון שקיימו לפני כחודשיים ציינו סטפק וברקת כי קיבלו החלטה אסטרטגית להפוך את תחום הפנסיה למנוע הצמיחה העיקרי של מיטב-דש, וכי בכוונתם "להיות שחקן משמעותי בתחום זה". רונן טוב ניהל לאורך שנים את "מקפת החדשה" של מגדל, והוא נחשב למנהל פנסיה מוביל.

בבית ההשקעות פסגות, שאותו ניהל טוב בתפקידו הקודם, החלו לאחרונה לפעול להקמת חברת ביטוח, צעד אשר נבחן בבתי השקעות נוספים, לרבות מיטב-דש. זאת במטרה להשלים את ארסנל מוצרי החיסכון לטווח ארוך של בתי ההשקעות (מעבר לפעילויות הפנסיה והגמל), לא רק בהיבטי החיסכון אלא גם בנוגע לביטוחים הטהורים.

בין היתר מדובר בכניסה גם לתחום ה"גיל-השלישי" (החוסכים המבוגרים שנמצאים לקראת פרישה).

רונן טוב נחשב למנהל בעל אוריינטציה שיווקית. בעבר הוא כיהן כמנכ"ל עתודות החדשה מקבוצת כלל ביטוח, ובהמשך עבר לחברת הביטוח מגדל, שם כיהן בין היתר כמנכ"ל מקפת, מנכ"ל מבטח סימון וכן כראש חטיבת הלקוחות וכמשנה למנכ"ל (ואף נחשב כמספר שתיים למנכ"ל).

בסוף 2010 , לאחר שנים ארוכות בענף הפנסיה והביטוח, החליט לחצות את הקווים ולעבור לפסגות, בית ההשקעות הגדול בשוק והמתחרה העיקרי של מיטב-דש. טוב כיהן כמנכ"ל במשך כשנה וחצי, עד שהודח באפריל 2012 על-ידי זהבית כהן, מנכ"לית קרן אייפקס ישראל (בעלת השליטה).

לאחר שעזב את פסגות נקשר שמו של טוב לניסיון גיבוש קבוצת משקיעים, שתרכוש את השליטה בכלל ביטוח מידי אי.די.בי. ככל הידוע הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות לגבי המחיר.