יוסי טרייסטר, סמנכ"ל הכספים של הבורסה בת"א, עוזב

זהות מחליפו טרם נקבעה, ובבורסה הוקמה ועדת איתור מיוחדת

ל"גלובס" נודע כי יוסי טרייסטר, מנהל מחלקת מינהל וכספים וסמנכ"ל בכיר בבורסה לניירות ערך בתל-אביב, החליט לסיים את תפקידו, חודשיים בלבד לפני מעבר הבורסה לבניין החדש - פרויקט הדגל שניהל בשנים האחרונות. טרייסטר (66), שנמצא בתפקידו מאז 1982, צפוי לעזוב בסוף החודש. זהות מחליפו טרם נקבעה, ובבורסה הוקמה ועדת איתור מיוחדת.

עזיבתו של טרייסטר, שהיה שותף פעיל להובלת תהליכים משמעותיים והחליט לפרוש מסיבות אישיות, מלווה בלא מעט סימני שאלה, והעיקרי שבהם הוא עזיבתו שבועות ספורים לפני המעבר לבניין החדש, אחרי שניהל את הפרויקט ביד רמה בשלוש השנים האחרונות.

על פניו, רוב התהליכים שקשורים להקמת הבניין כבר הושלמו, כך שייתכן שעזיבתו לפני המעבר לא תפגום מהותית בתהליך. ועדיין, לא ברור מדוע מי שמופקד על ניהול פרויקט שרחוק מלהיות סתמי מיהר לעזוב את הבורסה.

למעשה, פרויקט זה, הכולל את העתקת הבורסה ממשכנה הנוכחי ברחוב אחד העם 54 לבניין החדש, אף הוגדר על-ידי המנכ"לית לבנון כ"עשייה הבולטת ביותר" של הבורסה לשנת 2012. לכן, תמוה מדוע אחרי למעלה מ-30 שנה בבורסה, טרייסטר לא מצא לנכון להמתין שבועות ספורים כדי לקצור את פרי עמלו, או לפחות להמתין עד שהמעבר יושלם.

עד כה הושקעו בבניין, שבנייתו נמשכת מאז 2009, למעלה מ-250 מיליון שקל. מדובר במגרש של דונם וחצי בפינת הרחובות מונטפיורי ואחוזת בית בתל-אביב, שישתרע על פני כ-9,000 מ"ר ויתנשא לגובה של 87 מטר שיחולקו ל-15 קומות. הבניין, שיאוכלס בשבועות הקרובים, נבנה על-ידי חברת אלקטרה בנייה ומשרד האדריכלים ערי גושן.

טרייסטר עוזב את הבורסה, שידועה בתנאי שכר נאים ובתגמולים נדיבים שהיא מעניקה לבכיריה, כשנה אחת בלבד לפני גיל הפרישה לפנסיה (סביר שהוא כבר הגיע לתקרת הצבירה שלו). למעשה, טרייסטר נמנה עם חמשת מקבלי השכר הגבוה ביותר בבורסה בשנה שעברה, שבה גרף לכיסו שכר של כ-1.2 מיליון שקל (כולל מענק שנתי בהיקף 86 אלף שקל).

"יוסי טרייסטר הוא חלק מהצוות המוביל של הבורסה לאורך כל השנים", אמרה לבנון, "אנו מודים לו על שירות מסור של למעלה מ-30 שנה ומכבדים את בקשתו לפרוש. יוסי היה ותמיד יהיה חלק ממשפחת הבורסה לדורותיה".