ארדן: אגיש מחר לוועדת הכלכלה הסדר כולל לחדשות המקומיות

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אבישי ברוורמן: "לא רק כ-100 עובדים נמצאים בסכנת פיטורים, אלא עובדים רבים בענף התקשורת עומדים להיזרק לכלבים"

שבועיים לקראת סגירת החדשות המקומיות ופיטורי כ-100 עובדים, בכנסת ממשיכים לנסות למצוא פתרונות שיסייעו למהדורות האזוריות לשרוד. שר התקשורת, גלעד ארדן, הבהיר היום (א') בוועדת הכלכלה כי יגיש עד מחר (ב') לוועדה הסדר כולל שיטפל בנושא המשך שידור החדשות המקומיות.

במסגרת דיון על הרחבת מערך עידן+ דרש יו"ר הוועדה, ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, שארדן יתייחס לנושא החדשות המקומיות. ברוורמן העלה את הנושא מתוך דאגה כי לא רק כ-100 עובדים נמצאים בסכנת פיטורים, אלא עובדים רבים בענף התקשורת עומדים "להיזרק לכלבים".

ארדן הסביר כי ההסדרה תתבצע בהתאם לשני עקרונות שצריך להסכים עליהם. לדבריו, העיקרון הראשון הוא שלא הציבור צריך לממן את השידורים, באמצעות כספי תקציב המדינה; והעיקרון השני הוא לאפשר הזדמנות לכל מי שרוצה להתמודד, במכרז שוויוני, על ההזדמנות לשדר חדשות מקומיות.

"ננסה להציע מחר הסדר כולל", אמר ארדן.

בחדשות המקומיות מברכים

בוועד החדשות המקומיות מסרו הערב בתגובה לדברי ארדן: "אנחנו מברכים על התיקון לחוק שמציע שר התקשורת גלעד ארדן, אשר אחת ולתמיד מתכוון לפתור את סוגיות המימון של החדשות המקומיות ולשמור על משרותיהם של למעלה מ-100 עובדים, שרובם המכריע עובד, חי ומדווח מהפריפריה.

"אנחנו שמחים שהשר ארדן נרתם לעניין, וסוף-סוף מצאנו שותף למאמצים אותם אנו עושים כמעט שנה על מנת לעגן את החדשות המקומיות במקומן הראוי בחוק.

"כעת, כשהתיקון לחוק עומד לפתחה של ועדת הכלכלה בראשות ח"כ אבישי ברוורמן, שהביע אין-ספור פעמים את תמיכתו בחדשות המקומיות, אנו בטוחים שיהיה סוף לסאגה המתמשכת מזה שנים".