קרב בין משהב"ט לחיל הים - מעכב אבטחת אסדות הגז

בחיל הים הגישו תוכנית מפורטת להגנה על האסדות שמול חופי ישראל – אבל מחלוקת בין חיל הים למשרד הביטחון עשויה להוביל למכרז חדש – שעלול להסתיים בעיכוב של 3 שנים בהגנה על האסדות

בחיל הים זועמים על התנהלות תמוהה של משרד הביטחון, שעלולה להביא לכך שתוכנית ההגנה על אסדות קידוחי הגז מול חופי ישראל תתעכב ב-3 שנים.

תחילת הפרשה בשתי הצעות לרכישת אוניות הגנה על האסדות שהוגשו למערכת הביטחון - האחת גרמנית והשנייה דרום קוריאנית. מסמך שהגיע לידי חדשות 2 מראה כי רק בחודש אפריל האחרון קבעו מפקד חיל הים וקציניו הבכירים כי הם מעדיפים את ההצעה הגרמנית - שהייתה גם זולה מזו הקוריאנית בכחצי מיליארד שקל.

למרות זאת, החליטו כמה בכירים במשרד הביטחון להתעקש דווקא על העסקה עם קוריאה הדרומית. בשבועות האחרונים נפגשו בכירים במשרד לפחות פעמיים עם גורמים קוריאניים. גורמים ביטחוניים מעריכים כי ייתכן שמדובר בניסיון לפצות את סיאול על עסקה קודמת שלא הבשילה.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: הנתונים שהוצגו הם חלקיים בלבד. אנו עורכים עבודת מטה מקיפה בנושא. לאחר בחינת ההצעות השונות הוחלט במשרד הביטחון לצאת למכרז בנושא אוניות ההגנה על האסדות.

אם אכן יוחלט בסופו של דבר לצאת למכרז בשלב זה - פירוש הדבר הוא עיכוב של כמעט 3 שנים בהגנה הרמטית על אסדות הגז - הגנה שהייתה אמורה להיות מוכנה כבר השנה.