נחשף רשמית: ההרכב החשמלי הסדיר של ב.מ.וו

ה-I3 מציע טווח של 130-160 קילומטר, ביצועים זריזים ואופציה למנוע בנזין מאריך טווח ■ בינתיים לא ידוע מועד הייבוא

חברת ב.מ.וו חשפה רשמית מפרטים ופרטים על המכונית החשמלית הסדרתית הראשונה שלה, I3, שתצא בקרוב לשוק האירופאי. המכונית היא בממדים של "סופר מיני" והיא מיועדת בעיקר לשימוש בעיר ומסביב לה עם טווח נסיעה, שבמבחנים של ב.מ.וו נע בין 130 ל-160 קילומטר בתנאים יום-יומיים.

מרכב הרכב עשוי מפיברגלס מחוזק בסיבי פחמן מה שמציב את משקלה על פחות מ-1200 קילו, כולל סוללת ליתיום והמנוע החשמלי שלה, שמייצר 170 כ"ס ו-25 קג"מ, מאפשר להאיץ אותה מאפס ל-100 קמ"ש בתוך 7.2 שניות בלבד. לטענת החברה זו גם מכונית שמכוונת לנהיגה נמרצת, כמו כל דגמי ב.מ.וו, תודות למתלי אלומיניום, מרכז כובד נמוך והגה מהיר מאד. האחריות על הסוללה היא 8 שנים או 100 אלף קילומטר.

החברה תציע את המכונית עם שלל אופציות שהמעניינת שבהן היא אופציה לרכישת מנוע בנזין 2 צילינדרים בנפח 650 סמ"ק, שמשתלב בתוך תא מודולארי ברכב מבלי לגזול מקום מהמטען ומשמש לטעינת הסוללה ולגיבוי/הארכת טווח במקרה של התרוקנות מוקדמת של הסוללה. בכך הופך הרכב למעין "היברידי נטען". ב.מ.וו משווקת את המכונית באירופה עם מערך שירותים נלווים, כולל מערכת טלמטיקה שמחשבת את הטווח הריאלי הנותר של המכונית ומכוונת את הנהג דרך מערכת הניווט או אפליקציה בסמארטפון לעמדת טעינה.

כיום מתנהלים מגעים גם לייבוא סדיר של הרכב לארץ אולם מחירו - כ-35 אלף דולר לפני מסים - מהווה בעיה. גם אחר המס המזערי על רכב חשמלי בישראל עדיין מדובר על מחיר לצרכן, שמתקרב ל-140 אלף שקל.