יעלון על סוריה: "קבענו קווים אדומים לגבי האינטרסים שלנו"

שר הביטחון ביקר במכון דוד של חברת רפאל ואמר כי "לנו יש את המדיניות שלנו באשר ליהודה ושומרון, ונמשיך לפעול לפיה ולפי האינטרסים שלנו" ■ לדברי יעלון, מצרים פנתה לישראל בבקשה לתגבר את כוחותיה בסיני

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון לא מתרשם מההחלטה של מדינות האיחוד האירופי ולפיה, ההסכמים שלהן עם ישראל לא יחולו על ההתנחלויות. בביקור שקיים במכון דוד של חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות בקריית ביאליק, אמר יעלון כי "זה לא חדש שמדינות רבות מתיחסות לשטחי יהודה ושומרון כשטח כבוש ובהתאם לכך הן פועלות. לנו יש את המדיניות שלנו באשר ליהודה ושומרון ונמשיך לפעול לפיה ולפי האינטרסים שלנו".

יעלון גם התייחס גם לנושא הסורי, וזאת כשברקע הטענות שפורסמו בתקשורת הזרה ולפיהן ישראל תקפה בימים האחרונים מחסנים של טילי יאחונט בלטקיה שבסוריה ואמר: "אנחנו רגילים לזה שקורים שם כל מיני דברים ובסוף מאשימים אותנו", אמר.

בהתייחס ללחימה המתמשכת בין הצבא הסורי לבין האופוזיציה, אמר יעלון: "ביומיים האחרונים מתנהלים ברמת הגולן קרבות, שחלקם מתקיימים בסמוך לגבול ולכן היו מספר נפילות קרובות לגדר ואף מעבר לגדר, לכיוון שטחינו. אנחנו ממשיכים באותה מדיניות שקבענו שלפיה ברגע שיש ירי משטח סורי שמסכן אותנו או מפר את ריבונותנו - אנחנו מזהים את מקור הירי ומשמידים אותו. קבענו קווים אדומים לגבי האינטרסים שלנו".

לדברי שר הביטחון, באחרונה היו מספר פניות מצד מצרים לישראל בבקשה לאפשר לכוחות הביטחון המצריים להכניס כוחות לטיפול בגורמים האיסלמיסטיים הקיצוניים שפועלים בחצי האי סיני: "כל עוד הם משקיעים את הכוחות הללו בלחימה בטרור, עושים את זה על פי בקשה מאתנו ולא מפרים את הסכם השלום - אנחנו בהחלט מאפשרים להם להילחם באתגרים שעומדים לפניהם בסיני. ברגע שהם יסיימו את הלחימה, כמובן שהמצב יחזור לקדמותו", אמר. יעלון אפיין את היחסים שמתקיימים כיום בין מערכת הביטחון לבין הדרגים המקבילים במצרים כ"קשובה".

בעת ביקורו במפעל של רפאל, התייחס יעלון גם לתכנית הרב-שנתית של צה"ל שמתאפיינת בעיקר בקיצות תקציבי נרחב של מיליארדים על פני 5 השנים הקרובות. לדבריו "אין ספק שהיכולות שלי לקבלת החלטות לגבי ירידה בחלק מהפלטפורמות הישנות - נובעת מהיכולות האדירות שרפאל מעמידה לזכות צה"ל בתחום המודיעין, בתחום החימוש המדויק, ביכולת לעבוד ברשות וביכולת ההגנה האקטיבית כמו במקרה של מערכת כיפת ברזל".

מינויים חדשים בתעשיות הביטחוניות

באחרונה מינה יעלון את תא"ל (במיל') איציק גת לתפקיד יו"ר רפאל, במקום האלוף (במיל') אילן בירן שכיהן בתפקיד זה בשנים האחרונות. בתוך כך, אתמול אושר סופית מינויו של האלוף (במיל') אודי אדם לתפקיד יו"ר התעשייה הצבאית (תעש). דירקטוריון תעש בחר באדם, שעד לאחרונה שימש כמנכ"ל הקריה למחקר גרעיני בדימונה. בתפקידו האחרון בצה"ל שימש אדם כאלוף פיקוד הצפון. יעלון קידם את מינויו של אדם לתפקיד, כדי להוביל את החברה באתגרים שצפויים לה בשנים הקרובות והמרכזי שבהם - הכנתה לקראת הפרטה.