ווסטהאם תמחק חוב של 70 מיליון ליש"ט לפני שתעבור לאצטדיון האולימפי

סגנית היו"ר במועדון הפרמיירליג: "אצטדיונים שלא משתמשים בהם ברחבי העולם מתים. המעבר שלנו למגרש יפחית את החשבון של משלם המסים"

קבוצת הפרמיירליג ווסטהאם יונייטד תחזיר את כל החובות שלה, שנאמדים ב-70 מיליון ליש"ט, לפני שתעבור לשחק באצטדיון האולימפי בלונדון ב-2016. כך טוענת קארן בריידי, סגנית היו"ר של מועדון הכדורגל האנגלי.

ווסטהאם נבחרה להיות הדיירת הקבועה של המתקן שנבנה עבור אולימפיאדת 2012, בתום מכרז ממושך. בריידי, שאמרה את דבריה ב"וועדת המורשת האולימפית" שהתקיימה בפרלמנט הבריטי, אמרה כי מחצית מהחובות של "הפטישים" משועבדים כנגד "אפטון פארק", המגרש הנוכחי של המועדון ממזרח לונדון. מכירתו לאחר המעבר למגרש האולימפי, תאפשר לווסטהאם להסיר את השעבוד, ולהחזיר חלק ניכר מהחובות שלה.

בריידי התייחסה גם לטענות מצד שר הספורט לשעבר, ריצ'ארד קאבורן, לפיהן ווסטהאם מקבלת אצטדיון שעולה 600 מיליון ליש"ט, במחיר זול במיוחד: תשלום חד פעמי של 15 מיליון ליש"ט, ודמי שכירות שנתיים של 2 מיליון ליש"ט בלבד, כשמשלם המסים הבריטי נאלץ לשלם את מרבית החשבון. "אי אפשר לשאת בכלל את המחשבה על הסצנריו האלטרנטיבי", אמרה. "המגרש נבנה עבור האולימפיאדה, אבל מה אנחנו עושים איתו? אצטדיונים שלא משתמשים בהם ברחבי העולם פשוט מתים. מבלי דיירי עוגן, כמונו, החשבון של משלם המסים היה הרבה יותר גבוה".

בריידי הוסיפה כי ווסטהאם תייצר "מאות רבות של מיליונים" במהלך 99 שנות החכירה שקיבלה על האצטדיון.

מה עשו בפולין עם הפילים הלבנים של יורו 2012?