הרשות לני"ע בארה"ב: תפסנו את "מיידוף של הביטקוין"

טרנדון ט. שייברס מטקסס, בן 30, גייס בעזרת חברה שהקים 700 אלף ביטקוין ממשקיעים (מעל ל-60 מיליון דולר כיום) ■ הבטיח למשקיעים רווח קל "מתחת לרדאר" ותשואה של 7% בשבוע - אך השתמש בכסף להימורים

הרגולטורים בארה"ב טרם גיבשו החלטה סופית בקשר למהותו וחוקיותו של הביטקוין, המטבע הדיגיטלי הפופולרי, אולם הרשות לני"ע בארה"ב (SEC) כבר מצאה את "מיידוף של הביטקוין" - היא מאשימה אזרח אמריקני בהונאת ענק על סמך ביטקוינים.

השבוע האשימה הרשות את טרנדון ט. שייברס מטקסס, בן 30, והחברה שלו, Bitcoin Savings and Trust, בהונאת פונזי המתבססת על ביטקוין. שייברדס הציע ללקוחות השקעות מבוססות ביטקוין, והבטיח להם תשואה של 7% בשבוע על רכישה של ביטקוין "מתחת לרדאר", אולם בפועל השתמש בהשקעות לענייניו האישיים - רכישת כלי רכב, הימורים, שכר דירה ועוד.

הוא גייס כ-700 אלף ביטקוין, או 4.5 מיליון דולר על פי השער הממוצע של ביטקוין ב-2011-2012, אז הוצעו ההשקעות. היום ערך 700 אלף ביטקוין עבר את ה-60 מיליון דולר.

"רמאים לא יצליחו לחמוק מהרשות לני"ע רק משום שהם משתמשים בביטקוין או במטבע וירטואלי אחר כדי להונות משקיעים ולהפר את החוקים הפדרליים", נמסר מרשות ני"ע ניו יורק. "שייברס ארב למשקיעים בפורום אינטרנטי וטען כי אין בהשקעות אצלו סיכון כלל וכי ישנים רווחים עצומים, בעוד כוונתו האמיתית הייתה תאוות בצע בלבד".

ערכו של ביטקוין בודד היה פחות מ-5 דולר בשנה שעברה. מאז הוא הספיק לזנק ל-266 דולר באפריל, ובתקופה האחרונה הוא התייצב על 90-100 דולר. מקרים כמו המקרה של שייברס גורמים למשקיעים רבים להתרחק מהמטבע הוירטואלי, אולם מי ששומר לו אמונים מאמין כי הוא עדיין בטוח יותר מהשקעות במט"ח.