בית הדין לעבודה: חגי מטר יחזור ל"מעריב"

השופט קיבל את הטענה כי פיטוריו של מטר, יו"ר ועד עיתונאי "מעריב", לא היו חוקיים ונועדו לפגוע בהתארגנות העובדים

בית הדין לעבודה בתל-אביב קבע כי על העיתון "מעריב" להחזיר את העיתונאי חגי מטר לעבודתו.

מטר, ממנהיגי התאגדות העובדים ב"מעריב", פוטר בנובמבר 2012 מהעיתון על-ידי הנאמנים ולא נשכר שוב על-ידי שלמה בן-צבי, כמו עשרות עובדים אחרים.

ארגון העיתונאים וההסתדרות החליטו לצאת אז למאבק, בטענה כי פיטוריו לא היו חוקיים ונועדו לפגוע בהתארגנות העובדים. השופט קיבל עמדה זו.

במהלך הדיונים מצא השופט סתירות בין עדויות אנשיו של בן-צבי, אשר טענו מצד אחד כי התקבלה החלטה פרטנית לפטר את מטר בשל "דעותיו הקיצוניות", ומאידך טענו כי לא ידעו על כישוריו באופן פרטני.

"אם הנהלת העיתון ידעה מהן דעותיו הפוליטיות, חזקה עליה שידעה גם אודות כישוריו המקצועיים", נכתב בהחלטת השופט. "סבירה בעינינו יותר האפשרות כי הנהלת המשיבה ידעה גם ידעה על מעמדו, תרומתו ופועלו של מטר כיו"ר ועד העובדים".

היום (א'), כאמור, קבע בית הדין לעבודה כי אכן הפיטורים לא היו חוקיים, וכי מטר ישוב לעבודתו - רטרואקטיבית מאז ה-9 בנובמבר 2012.

"ככל שלאור מצבה הכלכלי של 'מעריב' אין באפשרותה להעסיק את מטר ככתב, כעורך או בתפקיד כלשהו ההולם את כישוריו ונסיונו העיתונאי - רשאית היא לשקול את הפסקת העסקתו דרך זימונו לשימוע", נכתב בהחלטת בית הדין.

את ההסתדרות וארגון העיתונאים ייצגו עו"ד אמיר בשה ממשרד בני כהן ושות', עו"ד שי תקן ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ועו"ד איריס ורדי מההסתדרות.