רשמית: זיכיון טומי הילפיגר עבר לקבוצת אל-שרד של משפחת אירני

אל-שרד רכשה מסקאל 3 מתוך 8 חנויות המותג, והיא נערכת להרחבת הפעילות בארץ ■ מנכ"ל טומי הילפיגר אירופה: "הזדמנות להרחיב את הנוכחות בישראל"

עכשיו זה רשמי: חברת טומי הילפיגר הבינלאומית הודיעה כי הזיכיון למותג היוקרה בישראל, שהיה מזה שנים בקבוצת סקאל, עובר לקבוצת אל-שרד של משפחת אירני.

על-פי ההסכם בין הצדדים, אל-שרד תנהל את עסקי הקמעונאות והסיטונאות של המותג טומי הילפיגר בארץ, כולל חנויות הדגל, מכירה ברשת פקטורי 54 ומכירה סיטונאית ברחבי הארץ ובדיוטי פרי.

לאחרונה הגיעה אל-שרד להסכם עם סקאל, במסגרתו היא רכשה ממנו 3 מתוך 8 חנויות המותג - בקניון רמת-אביב, בקניון ממילא בירושלים ובקניון הזהב בראשון-לציון. כעת מתכוונת אל-שרד להרחיב את רשת חנויות המותג במיקומים אחרים.

לסקאל ניתן פרק זמן ביניים שבו הוא רשאי למכור את יתרת הסחורה שיש בידיו, ולאחר מכן יעברו יתר חנויות טומי הילפיגר הסבה.

להרחיב פעילות בישראל

לדברי דניאל גריידר, מנכ"ל טומי הילפיגר אירופה, "השותפות החדשה שלנו עם אל-שרד היא הזדמנות מצוינת להרחיב את הנוכחות שלנו באמצעות קווים נוספים ולהעלות את מיצובו של המותג בישראל כמותג פרימיום. אנחנו מצפים לפיתוח העסק יחד עם אל-שרד, אחד ממפיצי האופנה המובילים בישראל".

גם בקבוצת אל-שרד מתכננים להרחיב משמעותית את פעילות המותג בארץ. רוני אירני, מבעלי קבוצת אל-שרד, אומר כי הוא מתרגש לייצג בישראל את המותג. "המותג ידוע באיכותו ובסגנון החיים שלו. אנו מצפים להעביר את רוח המותג לקהל הצרכנים בישראל ולחזק את נוכחותו ומיצובו. אני בטוח שזוהי התחלתה של שותפות מוצלחת".

טומי הילפיגר הוא מותג יוקרה אמריקאי שהוקם בשנת 1984 על-ידי מעצב האופנה תומאס ג'ייקוב הילפיגר. המותג התחיל את דרכו כמותג לבגדי גברים בלבד, אך עם ההצלחה הוא הלך והתרחב, וכיום יש לו קו מוצרים רחב במיוחד שפונה לגברים, נשים וילדים. פרט לכך המותג מציע גם נעליים, ג'ינסים, תיקים, בשמים ואפילו מצעים, כריות דקורטיביות, מזוודות, שעונים ובגדי-ים.

כפי שנחשף ב"גלובס", מחזור המכירות של טומי הילפיגר בישראל הסתכם בשנת 2012 ב-83.5 מיליון שקל (ללא מע"מ). המכירות ברשת החנויות הסתכמו ב-37.5 מיליון שקל והיוו 45% מכלל מכירות החברה. המכירות הסיטונאיות הסתכמו ב-46 מיליון שקל והיוו 55% ממכירות החברה. החברה בישראל, תחת בעלות סקאל, עבדה על רווח גולמי ממוצע של 42%, כאשר הרווח התפעולי עמד בשנת 2012 על 16.9 מיליון שקל, שיעור של 20.2% מהמכירות.

קבוצת אל-שרד מחזיקה במגוון רב של מותגי אופנה, והיא בעלת הרשתות פקטורי 54 ואוריג'ינלס. בין שלל המותגים המיוצגים על-ידי הקבוצה ניתן למצוא גם את ארמאני, שהזיכיון עליו עבר לאל-שרד לפני כשנתיים וחצי.