דוידסון החזקות תגבש קבוצת רכישה להקמת פרויקט בת"א

תוכנית בנין העיר מאפשרת הקמת בניין של 6 קומות הכולל שטח בנוי של 1600 מ"ר כאשר בכוונת דוידסון החזקות להקים במקום פרויקט בן 8 קומות ו-20 דירות בשטח כולל של 1800 מ"ר, במסגרת בקשה להקלות הנשענות על תמ"א 38

קבוצת דוידסון החזקות בבעלות קרן ודנה בן דוד, תגבש קבוצת רכישה להקמת פרויקט מגורים ברחוב עזרא הסופר 20 בתל אביב, סמוך לשכונת נווה צדק ולטיילת הרברט סמואל. זאת לאחר שהקבוצה הגיעה לאחרונה להסכמות עם למעלה מ-30 בעלי המגרש, לרכישת הזכויות במגרש, לפי שווי של 20 מיליון שקל. חלק מהזכויות נרכשו מהבעלים במזומן, וחלק במסגרת הליך של פירוק שיתוף, כאשר לגבי חלק מהזכויות הושגה אופציה לרכישתן בתוך מספר חודשים.

מדובר במגרש שבמשך עשרות שנים, התקשו בעליו ההיסטוריים להגיע להסכמות, ועל כן, נרשם קושי מצד יזמים לרכישתו. דוידסון התקשרה עם חלק מהבעלים והובילה באמצעותם הליך לפירוק שיתוף בבית משפט השלום בתל אביב.

תוכנית בנין העיר מאפשרת הקמת בניין של 6 קומות הכולל שטח בנוי של 1600 מ"ר. כאשר בכוונת דוידסון החזקות להקים במקום פרויקט בן 8 קומות ו-20 דירות בשטח כולל של 1800 מ"ר, במסגרת בקשה להקלות הנשענות על תמ"א 38. בקבוצת דוידסון ציינו כי החברה החלה בשיווק הפרויקט לגבי השטחים והקומות המאושרות בלבד, וכי הרבוצה צופה שתסיים את שיווק הדירות בבניין בתוך חודשיים, כאשר מחירי הפרי-סייל עומדים על 40 אלף שקל למ"ר. את הפרויקט, שיכלול בריכת שחייה וחניון תת קרקעי, מתכנן האדריכל גידי בר אוריין.

יו"ר הקבוצה קרן בן דוד, שהחלה לאחרונה בשיווק הפרויקט בפריז, מסרה לגלובס: "בזמן בו מחירי הקרקעות בתל אביב נוסקים לשמיים, חברת דוידסון הצליחה לאתר קרקע במיקום נדיר ואף זכתה לרכוש אותה במחיר הגיוני ומשתלם עבורה ועבור הרוכשים, בין היתר לאור מומחיותיה בפיתרון מורכבויות דוגמת ריבוי הבעלויות בקרקע טרם רכישתה על ידי דוידסון. עוד טרם שיצאנו לשיווק בארץ, נמכרו 7 מתוך 20 דירות ובהן מיני-פנטהאוז בקומה השישית עם נוף מלא לים, במחיר של כ-57 אלף ש"ח למ"ר."

את דוידסון ייצגו בעסקה עוה"ד שלומי בן דוד ודורית קובאליו.

דוידסון מקימה בימים אלה פרויקט מגורים בשכונת הארגמן בנס ציונה על מגרש בו זכתה, כזכור, לפני כשנה במסגרת מכרז של מינהל מקרקעי ישראל. פרויקט יזמי נוסף של דוידסון ממוקם בשכונת הפרחים ברעננה ובנייתו תחל בחודש הקרוב. הפרויקט ממומן באמצעות הון עצמי השל החברה וייצא לשיווק רק בסיום הבנייה.