בזמן השיחות - פת"ח חשף ארסנל נשק; "נכתוש את האויב"

לאחר פתיחת המגעים בין ישראל לפלסטינים בוושינגטון, פרסם הארגון מאגר נשק ובו: רובים, רקטות וטילים נגד טנקים ■ "נמשיך בפיתוח נשק משלנו כדי לכתוש את המקומות בהם שוכב האויב", נכתב בהצהרת גדודי חללי אל-אקצה, לצד התמונות

ביום שבו מתחילות שיחות שלום בוושינגטון, מפרסמים גדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של הפת"ח בעזה, תמונות שבוודאי יביכו את יו"ר הרשות אבו מאזן: ארסנל נשק שכולל רובים מסוגים שונים, רקטות וטילים נגד טנקים.

בהודעה שצורפה לתמונות נאמר: "המאבק המזוין הוא הדרך היחידה לשחרור פלסטין, נמשיך בפיתוח נשק משלנו כדי לכתוש את המקומות שבהם שוכב האויב, בכל מקום שבו הוא נמצא".

כמו כן הדגיש ארגון גדודי אל אקצה כי למרות כל הלחצים, הזרוע הצבאית של פת"ח, מצליחה לשקם את עצמה, ולפתח את יכולותיה הצבאיות באמצעות כלי נשק איכותיים בייצור מקומי.

בשנים האחרונות, בעקבות הנתק שנוצר בין הגדה המערבית לרצועת עזה, גברה המעורבות החיצונית על גדודי אל אקצה מצד ארגונים צבאיים הפועלים ברצועה ומצד מדינות עוינות כמו אירן. אפשר שמדובר בניסיון של האירנים לאותת כי הם ממשיכים לסייע לארגונים הפלסטינים להתחמש ובכך להביך את אבו מאזן בשעה שפניו למשא ומתן.

אבו מאזן: לא יישאר אף ישראלי בפלסטין

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן התייחס אתמול (ב') לחידוש השיחות ופרש את חזונו ליום שאחרי הסכם קבע עם ישראל. במהלך ביקור במצרים אמר אבו-מאזן כי "בשטחי המדינה הפלסטינית לא יהיה אף לא ישראלי אחד - לא אזרח ולא חייל".

עוד הוסיף יו"ר הרשות כי מזרח ירושלים תהיה הבירה של מדינת פלסטין, אך גם ציין כי הוא לא שולל חילופי שטחים או נוכחות של כוחות בינלאומיים.

הנציג הפלסטיני עריקאת הוסיף ובירך על פתיחת המגעים וכן על החלטת הממשלה לשחרר אסירים. "אנו מקבלים בברכה את הכרעת הממשלה בישראל", אמר עריקאת לסוכנות הידיעות הפלסטינים "מען". "אנו רואים בכך ניסיון חשוב בהגדלת הסיכויים להצלחת מאמציו של מזכיר המדינה קרי להביא לפתיחת המגעים"

עוד רקטה נפלה בשטח פתוח

הירי מהרצועה נמשך: הבוקר נשמעה אזעקת צבע אדום בקיבוץ בשער הנגב, ולאחר מספר דקות אותרה נפילה בסמוך לקיבוץ. אין נפגעים או נזק. בשבועיים האחרונים אותרו שבע נפילות נוספות במועצה האזורית אשכול בשטחים פתוחים, ללא נפגעים. תושבים ביישובי הדרום אמרו בתגובה להמשך הירי כי "אנחנו מרגישים כאילו חזרנו לימי הטפטופים".

"אין לנו ספק שתהליך השלום יביא עמו גם רעשי מלחמה ואנחנו מאוד מקווים שבסופו של דבר ייחתם הסכם, שיאפשר לנו לחזור לחיים נורמלים כמו בכל מקום בישראל", הוסיפה רונית מינקר, דוברת המועצה האזורית אשכול. "אנחנו רואים שכל פעם שיש דיבורים או ניסיונות לעשות הסכמי שלום יש ירי על עוטף עזה כחלק מהניסיון להפעיל לחץ", ציינה מינקר, "בסופו של דבר המבצעים הצבאיים לא הביאו לתוצאה הרצויה ולא פתרו את הבעיה. הגיע הזמן לצאת מהקופסה ולחפש פתרונות אחרים".