נתניהו בישיבת הממשלה: י-ם, איראן - ואף מילה על סאגת הנגיד

רה"מ הזכיר גם את מותו של איש האצ"ל יצחק ברמן ■ רק סוגיית נגיד בנק ישראל הבא, שמככבת בכלי התקשורת, נפקדה מהישיבה

רה"מ בנימין נתניהו בחר שלא להזכיר היום (א') בישיבת הממשלה השבועית את סאגת מינוי נגיד בנק ישראל לאחר ששני המועמדים המועדפים עליו לתפקיד - פרופ' יעקב פרנקל ופרופ' ליאו ליידרמן - החליטו לוותר על המינוי. נתניהו התייחס בישיבת הממשלה לנושא האיראני, ירושלים ומותו של איש האצ"ל יצחק ברמן.

"אני רוצה להצטרף למספידים רבים ולעם ישראל כולו בהבעת תנחומים למשפחת ברמן על פטירתו של יצחק ברמן", אמר נתניהו. "יצחק ברמן, איש האצ"ל, היה שר בממשלה והיה יושב ראש הכנסת. כל מי שהכיר אותו, הכיר אדם לאומי, פטריוט ישראלי ויהודי אמיתי, ואני חושב שהוא מסמל גם מופת לאיש ציבור".

נתניהו דיבר גם על החלטת הממשלה לעדכן את רשימת היישובים לסדרי עדיפות לאומית - ובראשם ירושלים: "אנחנו נעביר היום החלטת ממשלה לרשימת יישובים מעודכנת לסדרי עדיפות לאומית. ברשימה הזאת אנחנו נקבע אילו יישובים נוספים זכאים לקבל את סדרי העדיפות. יש יישוב אחד שתמיד בסדר העדיפות שלנו, הוא תמיד עומד מעל כולם - והיישוב הזה הוא כמובן בירתנו ירושלים. ירושלים מקבלת את כל מה שמקבלים יישובים בסדר עדיפות ומעבר לכך. לכן, כל מה שנחליט עליו היום יחול על ירושלים, כל מה שייגזר ממה שנחליט עליו היום יחול גם על ירושלים ומעבר לכך".

רה"מ התייחס גם לאמירת נשיא איראן הטרי חסן רוחאני בסוף השבוע, כאשר השווה את ישראל ל"פצע שיש להסיר", ואמר כי "הנשיא באיראן התחלף אומנם, אבל מטרת המשטר שם לא התחלפה - היא נשארה בעינה. הכוונה של איראן היא לפתח יכולת גרעינית ונשק גרעיני במטרה להחריב את מדינת ישראל, והדבר הזה מהווה סיכון לא רק לנו ולא רק למזרח התיכון - אלא לעולם כולו, וכולנו מחויבים למנוע את הדבר הזה".