טכנולוגיה OUT?

שימו לב לחולשת סקטור הטכנולוגיה ולמשקלו היורד במדד ה-S&P500 ■ על בסיס טכני כדאי להיות חשופים עכשיו לפיננסים, תעשיה, בריאות וצרכנות מחזורית

המסחר בניו יורק ממשיך להתנהל במגמה חיובית. זהו משפט שצריך לשנן משום שהוא מנחה לקניית מניות בירידות. למשל התייחסנו לקניה של EWJ, ה-ETF של יפן, כאשר הבורסה שם התרסקה לפני כמה שבועות. אולי אנחנו טועים לגבי ההנחה שמגמת העליה תימשך עוד הרבה זמן ונקודות אבל אם אתם איתנו בעניין הזה, יש להנחה הזו משמעות ביחס לקניות בירידות.

כמובן שלא כל מניה שיורדת אחרי דו"ח או הודעה קונים. צריך ללכת על המניות שאתם מניחים שהעניין בהן והסנטימנט החיובי ימשכו והירידות הן תגובת עדר להודעה מסויימת ולגרף שבא אחריה. למשל מניה שהחברה פספסה בקצת את התחזיות אבל תחום העסוק והפוטנציאל נשארו בעינם (תזכרו שדיוק בדיווח הרבעוני בהשוואה לתחזיות האנליסטים זה עניין מלאכותי וסנט או שניים לכאן ולכאן, בתנודתיות העסקית הכללית, הם עניין שבשגרה. העובדה שהשוק מייצר דרמות היא ההזדמנות של הסוחר. תראו כמה בוכים כאן על העדר דרמות בתל אביב).

On-Off ב-ONVO

קחו למשל את ONVO. מי שמתעסק עם המניה הזו, ואנחנו יודעים שיש גם הרבה ישראלים שפעילים בה, סוחר על החלום, הרחוק והחדשני. במקביל לחלום מתרחשים אירועים: שינוי בורסת המסחר - הודעה לטובה, הנפקת מניות ב-4.5 דולר - הודעה לא טובה לטווח הקצר וכו'. על האירועים האלו המניה עולה ויורדת עשרות אחוזים. אנחנו מכרנו בקפיצה למעלה (מוקדם ביחס לשיא אבל לא רע בכלל בדיעבד) וקנינו לקניון המניות ביום שישי כאשר המניה ירדה לרמת תמיכה. סה"כ, אם הפוטנציאל קיים, הוא מעבר לדילול ועובדה שהיו מוכנים לשלם על המניה 8 דולר לפני שבועיים. לכן, אם יש לכם כיוון מסויים, תנצלו ירידות לקנות והתלהבות למכור. זה מתאים לתנאי השוק.

ביחס לשוק כולו, על בסיס טכני כדאי להיות חשופים עכשיו לפיננסים (עדיין...), תעשיה, בריאות וצרכנות מחזורית. שימו לב לחולשת סקטור הטכנולוגיה ולמשקלו היורד במדד ה-S&P500. יש פה אמירה טכנית ששווה להשקיע מחשבה במשמעות שלה מעבר לבחירת מניות. אם עולות לכם תובנות בעניין, מוזמנים לשתף בעמוד הפייסבוק (Themallglobes).

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.ilאין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.