UBS: "משקיעי טבע רואים מעט קטליזטורים למניה"

עם זאת, ב-UBS לא משנים את המלצתם למניית טבע ■ אחרי הדוחות, טבע צופה הכנסות שנתיות של כ-20 מיליארד ד' - בטווח התחזיות שפרסמה בעבר

הדוחות הכספיים שפרסמה טבע ביום חמישי שעבר התקבלו בשוק באדישות יחסית, ובשני ימי המסחר שעברו מאז המניה ירדה ב-2%. בנטרול מחיקות הענק בהיקף של 1.5 מיליארד דולר, שהובילו את טבע להפסד רבעוני של 452 מיליון דולר, טבע רשמה תוצאות שתאמו את התחזיות המוקדמות. כך, גם חלק מהאנליסטים שמסקרים את מניית החברה סבורים שהדוחות היו "נטולי אירועים" (כהגדרת דויטשה בנק) או "בלי חדשות משמעותיות" (לדברי UBS).

בשיחת ועידה ציינה הנהלת טבע שבחברה מצפים להגיע לטווח האמצעי של התחזיות השנתיות, כלומר 19.5-20.5 מיליארד דולר בהכנסות, ו-4.85-5.15 דולר ברווח למניה.

טבע סיכמה את הרבעון השני עם הכנסות של 4.9 מיליארד דולר - ירידה של כ-1% ביחס לרבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP החברה הרוויחה כ-1 מיליארד דולר, וכאמור מחיקות חשבונאיות העבירו אותה להפסד על בסיס GAAP. המחיקות נוגעות לפיצוי שטבע צריכה לשלם לפייזר בגין הפרת פטנט ה-Protonix ולפשרות שנוגעות להליכים משפטיים בגין תרופת Provigil, שהגיעה לטבע כחלק מרכישת ספלון.

נתונים אלה הם מעין "שידור חוזר" לרבעון השלישי של 2012, שגם בו רשמה ענקית הגנריקה הפרשות חשבונאיות שנגעו להליך ה-Protonix ולתרופות שהגיעו אליה מספלון. אז היה מדובר על ירידת ערך בשלוש תרופות שהפיתוח שלהן לא התקדם כמצופה, וכיום, כשנתיים לאחר רכישת ספלון, בשוק שוב מקבלים אישור לחששות המוקדמים שטבע שילמה מחיר יקר מדי (6.5 מיליארד דולר) עבור תרומה נמוכה מהצפוי לצבר התרופות שלה.

דויטשה בנק בגישה חיובית

בדויטשה בנק ממשיכים להחזיק בגישה החיובית כלפי טבע וממליצים על "קנייה", אם כי מחיר היעד למניה יורד ב-2 דולר ל-46 דולר, כ-18% מעל מחיר השוק. האנליסטים דיוויד סטיינברג ואדוארד צ'ונג מציינים שבתרופות הממותגות של טבע, ובפרט הקופקסון, נרשם חוזק שפיצה על החולשה בשוק הגנריקה בארה"ב. הם מציינים לטובה גם את שוק התרופות ללא מרשם (OTC).

ב-UBS אין שינוי במודל ההשקעה. האנליסט מארק גודמן ממשיך להמליץ על מניית טבע בהמלצת "ניטרלי" ובמחיר יעד של 40 דולר, שגבוה מעט ממחיר השוק. "המשקיעים הרבה יותר לחוצים בנוגע לקופקסון מאשר הם היו קודם לכן, עם מעט קטליזטורים להניע את המניה קדימה בשנה הקרובה", כותב גודמן. לדבריו, האירוע המשמעותי הבא הוא ההליך המשפטי שנוגע לתרופת ה-Pulmicort, ב-12 באוגוסט. מדובר בתרופה לאסטמה שהיא התרופה הגנרית הגדולה ביותר של טבע, ובכפוף להחלטת בית משפט בארה"ב ייתכן שייכנסו לשוק תרופות גנריות נוספות. ב-UBS מעריכים שבית המשפט יאפשר כניסה של חברת Actavis לשוק.

בבנק הפועלים ההמלצה נותרת "תשואת שוק", והאנליסט ירון פרידמן מציין את המשך השחיקה בשוק הגנרי בשלושת האזורים הגיאוגרפיים שבהם טבע פועלת: ירידה של 8% בארה"ב, 5% באירופה (6% במטבע מקומי) ו-11% בשאר העולם (2% במטבע מקומי).

הדוחות מצביעים על כמה מדינות שבהן סבלה טבע מחולשה מיוחדת ברבעון השני - איטליה עם ירידה של 24% במכירות, שמוסברת בעיקר בירידה במכירות הגנריות ובמו"מ עם סיטונאים במדינה; ויפן, עם ירידה של 24% שמוסברת בעיקר בשינויי שער החליפין של הין היפני, ובירידה במכירות הגנריות. לעומת זאת, בצרפת עלו המכירות ב-5%.

טבע, בניהולו של ד"ר ג'רמי לוין, נסחרת בשווי 33.1 מיליארד דולר בניו יורק ובת"א.

המלצות על טבע לאחר הדוחות
 המלצות על טבע לאחר הדוחות