רינה מצליח: "יאיר לפיד מתנשא, חושב שיודע יותר טוב מאיתנו"

(עדכון) - רינה מצליח בראיון נוקב ל"ליידי גלובס": "יש בלפיד את הרטוריקה של הרצון למצוא חן, סוג של מסתחבק, ואני לא קונה את זה"

לפני כמה חודשים קרא אבי וייס, מנכ"ל חברת חדשות ערוץ 2, לרינה מצליח, והציע לה לקחת לידיה את התוכנית "פגוש את העיתונות". היא לא היססה כשאמרה לו: "אני שוקלת לא לקבל את הצעתך". למרות שהצהירה שוב ושוב כי זו תהיה מערכת הבחירות האחרונה שתסקר ככתבת פוליטית, באה ההצעה וגרמה לה טלטלה רגשית.

"הלכתי הביתה ובכיתי נורא", היא מספרת. "חשבתי, איך אני אעזוב את מה שהגדיר אותי כל-כך הרבה שנים. אבל חברים אמרו לי: 'זה כבר פתטי להיות כתבת'. מצד שני, לא הייתי מסוגלת לעזוב. ואז למחרת נפגשתי שוב עם וייס ואמרתי לו: 'כן'".

- למה התרצית?

"הבנתי שאני נותנת לרגש הלא נכון לקבוע עבורי. הוא אמר לי: כל הזמן רצית את 'פגוש'".

- ומאותו רגע?

"הרגשתי שאני נפרדת מהחלום. נכון שהגשמתי אותו, אבל זהו. היה לי חלום להיות כתבת פוליטית, ובעיקר פרשנית פוליטית (עיניה מתמלאות דמעות), והיה לי קשה. הרגשתי שאני נפרדת מהנעורים. זה תפקיד נעוריי, תפקיד חיי, ואני הפכתי בוגרת מדי בשבילו. להמשיך להיות כתבת זה היה על גבול הפתטי".

- איתך בפאנל נמצאים רוני דניאל, אמנון אברמוביץ', אהוד יערי. גם הם לא ילדים, הם פתטים?

"לא. זה עניין אישי. אהוד יערי אמר לי אחרי שהודעתי על הפרישה: 'עשית טעות'. הוא חושב שעיתונאי צריך להיות כתב, שהתוחלת של עיתונאי היא בכתבות".

- אהוד יערי גם שומר על המקום שלו מכל משמר. הוא לא אפשר לכתב החדשות יורם בינור לחדור לו לתחום.

"זה לא חשוב בעיניי. אני לא שם. אין לי שום עניין להיכנס לפוליטיקה של התקשורת. זה מעולם לא עניין אותי. לקח לי שנים להבדיל בין רשת לקשת. אני מאוד טובה בלדעת מה טוב בשבילי, לנתח את הרצונות והכישלונות שלי. אני כל יום יותר ויותר שמחה מהבחירה שעשיתי. במקום להתרוצץ כל היום במסיבות עיתונאים, שאני כבר כל-כך יודעת מה הסוף שלהן, אני עושה משהו משמעותי יותר".

- את היחידה שנתנה קונטרה ליאיר לפיד מול הגישה המאוד אוהדת של עמיתיו לשעבר, אמנון אברמוביץ' ורוני דניאל.

"יאיר לפיד כרת ברית עם בנט, וזו ברית שהיא מעילה באמון הבוחר. אילו הייתי מצביעה לאחד משניהם - לא הייתי מצביעה עבורם לעולם בשנית. יאיר לפיד אמר במהלך מערכת הבחירות שהוא בעד תהליך מדיני, שהוא בעד שתי מדינות לשני עמים, ובסוף הוא מתחבר למי שמביא תפיסת עולם מדינית שלא רק שאינה דומה, אלא אף מנוגדת. אם זו הפוליטיקה החדשה, אני מעדיפה את הפוליטיקה הישנה.

"לפיד עשה טעות. העניין של גיוס חרדים הוא האשליה הכי גדולה של השנים האחרונות. התקשורת שיתפה פעולה כאילו כל הצרות של המדינה מתנקזות לגיוס של כמה אלפי חרדים, כאילו ממנו תבוא הישועה הגדולה".

- הוא עשה פנייה חדה בכל מה שקשור לאימוץ מגמת הצניעות. מחלקת תיירים בטיסה שמימן בעצמו, ויתור על נהג, על מכונית חדשה.

"אני רואה בהתנהלות הזו התנשאות. יש משהו בלפיד שנותן לך את התחושה שהוא מוכן לדבר איתנו בגובה העיניים, כי הוא יודע שהוא הרבה יותר טוב מאיתנו, והוא עושה לנו את המחווה הזו".

- הרגשת את זה בעבודה איתו ב"אולפן שישי"?

"יש בו את הרטוריקה של הרצון למצוא חן, סוג של מסתחבק, ואני לא קונה את זה".

*** הכתבה המלאה - במגזין "ליידי גלובס" הנמכר ברשת סטימצקי