בנק ירושלים רוכש את כלל פיננסים בטוחה לפי ההון העצמי

לאחר השלמת העסקה כלל פיננסים צפויה להיוותר עם כ-200 מיליון שקל בקופת הנכסים הפיננסים שלה ■ עם השלמת העסקה כלל פיננסים תיפרד משותפיה בפעילות הברוקראז' המוסדי - רונן ויסרברג נאור אל חי ויובל בן זאב

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", בית ההשקעות כלל פיננסים מחסל את פעילותו העסקית עם החתימה על הסכם למכירת חבר הבורסה כלל פיננסים בטוחה לידי בנק ירושלים. הבנק, בניהול אורי פז, ירכוש את כלל פיננסים בטוחה בסכום ההון העצמי של החברה העומד כעת על כ-275 מיליון שקל - כלומר, בנק ירושלים רוכש את חבר הבורסה של קבוצת כלל ביטוח לכאורה במחיר יקר אך בפועל מדובר בקניה כסף בכסף באותו השיעור ללא כל פרמיה ושווי אפס לפעילות עצמה.

מחיר העסקה יותאם להון נכון למועד ההשלמה של העסקה, שצפוי להתבצע תוך שלושה חודשים.

מנכ"ל כלל פיננסים הינו יורם נוה. לאחר השלמת העסקה כלל פיננסים צפויה להיוותר עם כ-200 מיליון שקל בקופת הנכסים הפיננסים שלה. עם השלמת העסקה כלל פיננסים תיפרד משותפיה בפעילות הברוקראז' המוסדי - רונן ויסרברג נאור אל חי ויובל בן זאב.

בשנתיים האחרונות בנק ירושלים מוביל מספר צעדים להתרחבות, בהם פתיחת סניפי וידאומט, הקמת מערכת סגורה לפיקדונות ופתיחת סניפים חדשים. לצד ההשקעות שמבצע הבנק הוא הודיע לאחרונה גם על תוכנית התייעלות.

מבחינת הבנק רכישת חבר הבורסה נועדה לחזק את הפעילות בתחום שוק ההון, נוסף על חבר הבורסה הקיים שלו. לפי הערכות, המיזוג עם חבר הבורסה של כלל יקפיץ את חבר הבורסה של בנק ירושלים לליגה של הבנקים הגדולים. בנק ירושלים צפוי לקלוט בין 25 ל-30 עובדים, ביניהם חלק ממחלקת המחקר.

יורם נוה, מנכ"ל כלל פיננסים, אמר כי "העסקה מצוינת לשני הצדדים. אנו מוכרים את החברה לגורם בנקאי אשר צפוי לקלוט עובדים רבים ולהמשיך את הפעילות ולפתח אותה וזאת במחיר ראוי".