הכנסות חברת אלוט ברבעון השני צנחו ב-19%

המנכ"ל, רמי הדר: "קיווינו שנוכל להכיר בהכנסות במהלך הרבעון, אך זה 'זז' לנו. שוק הטלקום העולמי הוא לא קל" ■ המניה הגיבה בירידות של עד 9%

הדוח הרבעוני של אלוט, שהתפרסם היום בצהריים, עמד למעשה במבחן השוק כבר אתמול במסגרת המסחר במניה בנאסד"ק. מניית החברה זינקה אמש בכ-7.5%, במחזור גדול יחסית, לשווי של 506 מיליון דולר, מה שחיזק את התחושה שאלוט עתידה להפתיע היום לחיוב, מחוזקת בדוח של בנק ההשקעות Maxim, שהעלה את מחיר היעד למניה. אלא שהיום בצהריים, עם פרסום הדוח, אלוט דווקא הפתיעה לרעה ומנייתה איבדה כ-9% במסחר בת"א.

מכירות החברה, שמספקת ציוד תקשורת לייעול ושיפור הביצועים של ספקיות התקשורת, הסתכמו ב-21.5 מיליון דולר, ירידה של 11% לעומת הרבעון הקודם ושל 19% מהרבעון המקביל ב-2012. ההפסד הנקי הסתכם ב-3.9 מיליון דולר, או 12 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 2.7 מיליון דולר אשתקד. בנטרול מחיקות בגין רכישות ושקלול תשלום במניות כשכר (Non-GAAP), רשמה החברה הפסד של כמיליון דולר, או 3 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 5 מיליון דולר ברבעון המקביל. בוול סטריט ציפו האנליסטים בממוצע לרווח נקי של 6 סנט למניה, על הכנסות של 26.3 מיליון דולר.

הפספוס ברבעון נראה על פניו כהחמצה סטנדרטית, אלא שציטוט של מנכ"ל אלוט, רמי הדר, מאיר את העניין באור שונה, מורכב יותר. הדר מסביר כי ההבדל בין היקפי המכירות ברבעון הנוכחי למקביל - כ-5 מיליון דולר (ובעקיפין גם ההבדל בציפיות שוק ההון), נוצר עקב "חוזה שלא יצא לפועל, בהיקף של 5 מיליון דולר, עם ספקית תקשורת מובילה (Tier 1) מאזורEMEA ", ולהערכתו ההכרה בו תהיה במחצית השנייה השנה.

אלוט הודיעה בסוף הרבעון הקודם על שלושה חוזים משמעותיים שבהם זכתה, עם ספקי תקשורת סלולרית מובילים בארה"ב ובאירופה, מה שגם 'הטיס' את מנייתה על בסיס ציפייה להתאוששות בקרב ספקיות שירותי הטלקום באירופה, אם כי החברה לא עדכנה מתי החוזים האלו יתבטאו בשורת ההכנסות. אלא, שכאשר מגיע הזמן להודיע על חוזה שנדחה, שיכול להעיד על סנטימנט שלילי, אלוט רואה עצמה פטורה מעדכון השוק. ומאחר שהחברה לא מספקת תחזיות, הרי שהערכות האנליסטים נעשות על אחריותם בלבד.

רמי הדר, על רקע ההודעה על שלושת החוזים שנכנסו בסוף יוני, לא היה מקום לעדכן גם על החוזה שנדחה?

"מתוך שלושת החוזים הללו, שניים תרמו להכנסות ברבעון הנוכחי - כל אחד מהם כ-10%, והשלישי עדיין לא הגיע לשלב ההכרה. אותם 5 מיליון דולר שהוזכרו זה פרויקט אחר, שלא דיברנו עליו בגלל החשש שההכרה בו תידחה. קיווינו שנוכל להכיר בהכנסות במהלך הרבעון, אך זה 'זז' לנו. בדיוק מהסיבות האלו אנחנו לא נותנים תחזיות. שוק הטלקום העולמי הוא לא קל".