הרב מוטי אלון הורשע בביצוע מעשה מגונה בקטין שהיה תלמידו

רב ישיבת הכותל לשעבר הורשע בביצוע מעשה מגונה בכוח בקטין בן 17 שהיה תלמידו ■ ביהמ"ש ציין כי מלבד המקרים בכתב האישום, התביעה הביאה ראיות למעשים דומים שביצע אלון בנערים אחרים ■ סנגורו: "הופתענו לרעה, נערער"

הרב מוטי אלון, לשעבר ראש ישיבת הכותל שבעיר העתיקה בירושלים, הורשע בביצוע מעשה מגונה בכוח בקטין (בן 17), תוך ניצול יחסי חינוך - כך קבעה היום (ד') שופטת בית משפט השלום בירושלים חגית מאק-קלמנוביץ'.

גזר הדין יינתן בעוד חודשיים. בפרקליטות מחוז ירושלים הבהירו הערב כי טרם גיבשו את עמדתם לעניין העונש שיבקשו מבית המשפט לגזור על הרב אלון.

סנגורו של אלון, עו"ד אשר אוחיון, מסר כי "הופתענו לרעה מהכרעת הדין, לא ציפינו לזה, ואנו מתכוונים לערער".

בית המשפט התיר לפרסום עמודים בודדים ומצונזרים מתוך הכרעת הדין, כדי להימנע מפגיעה בפרטיותו של המתלונן. בהכרעת הדין מצוין כי בנוסף על האירועים המופיעים בכתב האישום, הביאה התביעה ראיות למעשים דומים שביצע אלון כלפי נערים אחרים.

כך, למשל, נכתב כי "העד ש' העיד על התנהגותו של אלון כלפיו בזמן שהיה תלמיד ישיבת חורב, כאשר קיימים קווי דמיון בין התנהגות זו לבין התנהגותו של אלון כלפי א'. גם עדות זו נתמכת בעדויות משנה בנוגע למועד, שבו העלה ש' לראשונה את חשדותיו".

בסוף הכרעת הדין כתבה השופטת מאק-קלמנוביץ': "אני מקבלת את עדותו של א' ומאמינה לה. העד מהימן בעיניי, עדותו סבירה והגיונית. הקשיים שהעלתה הסנגוריה אינם מגיעים כדי ספק סביר. עדותו נתמכת בעדויות נוספות בנוגע להתנהגותו של א' ודברים שאמר עוד לפני חשיפת האירוע, כאשר חשש מהטלת אשמה על אלון בשל מעמדו הציבורי. המקרים הנוספים שלגביהם הובאו ראיות עולים כדי מעשים דומים ועדויות שיטה (הוכחה שיטה - י' 'י), והם מתקבלים כראיות. עדותו של ש' אף היא מקובלת עליי.

"בגירסאות שמסר, ניסה הרב אלון להרחיק את עצמו מקשר עם א' ומהמפגשים עמו, כשהתמקד דווקא במפגש הלא-משמעותי. הנאשם הוצג כאדם טוב ומיטיב לזולת, ולא ניתן להעלות על הדעת מניע שיביא לכך שמספר אנשים שונים כל-כך, שאין כל קשר או חוט מקשר ביניהם, ירצו ברעתו".

אלון עצמו קרא תהילים בבית המשפט, ולאחר הכרעת הדין ביקש מתומכיו שלא לתקוף את מערכת המשפט. "אני אומר באמת, באמת ובתמים - אני מודה לקדוש ברוך הוא, מודה לחבריי, מודה לעורך דיני, מודה למערכת המשפטית, מודה. מודה לכל מי שעשה את שליחותו של הקדוש ברוך הוא וירומם אותנו למקום הרבה יותר עליון", אמר אלון.

בהמשך ביקש הרב "שלא לנהוג במנהג נלוז הנפוץ במחוזות רבים - להתקיף ולהחזיר בהתקפות. זו ממש לא הדרך, ואני מבקש לומר מראש שאם מישהו יעשה את זה, זה לא על דעתי ומנוגד לכל התפיסה. קטונתי מכל החסדים ומכל האמת ומכל מה שמביא עלינו הקדוש ברוך הוא, אנו מקבלים עלינו בשמחה ובטובה".

הוא הזמין את חסידיו לשיעור שיתקיים הערב ביישובו, מגדל, שליד הכנרת.

המתלונן השני החליט לא להעיד

הפרשה החלה בשלהי 2010, אז פנה פורום "תקנה", המטפל בתלונות על בעיות מין בקרב הציונות הדתית, ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, וזה הורה לקיים בדיקה מקדימה ולאחריה חקירה פלילית מלאה נגד הרב אלון. בפברואר 2011 הודיעה פרקליטות מחוז ירושלים כי יש ראיות המספיקות לכתב אישום, ואלון זומן לשימוע.

כתב האישום נגד אלון הוגש בנובמבר 2011, והוא ייחס לאלון עבירות של מעשה מגונה בכוח וכן מעשה מגונה בקטין תוך ניצול יחסי חינוך. כתב האישום ייחס לאלון שני אישומים, בגין עבירות מין שבוצעו בשני מתלוננים קטינים, במספר הזדמנויות, בשנים 2003 ו-2005.

באישום הראשון הואשם אלון בביצוע מעשה מגונה בכוח במתלונן, בשתי הזדמנויות נפרדות; ובאישום השני הוא הואשם בביצוע מעשה מגונה בקטין תוך ניצול מרות, ב-3 הזדמנויות שונות.

הרב אלון טען מצדו כי התנהגותו אינה מינית, וכי הוא נוהג לנשק ולחבק.

בפברואר השנה נאלצה הפרקליטות לוותר על אחד משני האישומים. זאת, לאחר שבמשך תקופה ממושכת של ניסיונות להביא לעדות בבית המשפט את המתלונן שאליו מתייחס האישום השני, התברר לפרקליטות כי המתלונן נחוש שלא להעיד. לפיכך הוחלט שלא לכפות עליו להתייצב ולהעיד, ובעקבות זאת נאלצה הפרקליטות להודיע על חזרתה מהאישום השני, והוא נמחק על-ידי בית המשפט.